26 Ekim 2013 Cumartesi

Fırında Kalamar


Balık dendi mi akan sular durur. Ama iş diğer deniz canlılarına geldi mi, iş değişiyor bende. Bir türlü sevemedim kendilerini. Ama ev ahalisi bayılıyor tabii... Onlar yemeye bayılınca bana da yapmak kalıyor.
Bizim evdekiler yemeye doyamadılar, bakalım sizler beğenecekmisiniz ??? İşte tarifim...

Malzemeler:

400 gr kalamar (ben taze kullandım, isterseniz dondurulmuşu da olur)
8-10 tane kültür mantarı (yarım ay şeklinde doğranmış)
2-3 tane yeşil biber (küçük doğranmış)
1 tane kırmızı biber (küçük doğranmış)
3 tane domates (kabukları soyulup küçük doğranmış)
1 tane kuru soğan (yemeklik doğranmış)
2-3 diş sarımsak 
5-6 yemek kaşığı zeytinyağ
2 tane defne yaprağı
tuz,karabiber,kekik

Üzeri İçin:

Rendelenmiş kaşar peyniri

Hazırlanışı:

Yemeğimizi ön pişirme yaptıktan sonra fırınlayacağız. İlk olarak tavaya yağı koyup soğan ve sarımsaklarımızı hafif çevirelim. Biberleri de ekleyip karıştırmaya devam edelim. Halka doğranmış kalamarları da ekleyelim ve kavurmaya devam edelim. Kalamarların rengi tamamen değişince mantarları ekleyelim. Mantarlar bıraktıkları suyu çekince domatesi ve defne yapraklarını da ekleyelim ve kısık ateşte pişmeye bırakalım. 15 dakika sonra baharatlarını da ekleyelim ve ocaktan alalım.


Yukarıdaki halini alan yemeği porsiyonluk güveçlere veya fırına dayanıklı bir kaba alıp üzerine peynir rendesini ekledikten sonra fırına verelim. Peynirler kızarana kadar pişen yemeğimiz artık servise hazır. 
Yapanların ellerine sağlık, tadanlara afiyet olsun...




Püf Noktası:

Yukarıda da yazdığım gibi ben taze kalamar kullandım. Eğer sizde taze kullanacaksanız, balıkçınıza temizletin ve halka şeklinde dilimletin. Eğer dondurulmuşsa zaten kullanıma hazır şekilde almış olacaksınız.

Yemek ilk aşamasının sonunda da hemen hemen yenmeye hazır oluyor. Fırınlamak istemezseniz 5 dakika kadar daha ocakta tutup o haliyle de tüketebilirsiniz.

Resimdeki gibi iki tane güveç çıktı. Siz malzemelerle oynayıp miktarı belirleyebilirisniz.




0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design