9 Temmuz 2014 Çarşamba

Yoğurtlu Kabak Salatası - Semizotu Salatası


Yaz aylarında sofralarda serin serin salatalar aranıyor. Hem iştah açıyor, hem de hafif olması sebebiyle daha çok tercih ediliyor sanki. Benim de sofralarımdan eksik etmediğim bu iki salatayı eminim pek çoğunuz biliyorsunuzdur. Hele ki semizotu salatasına hiiiçç dayanamam.. :) Ramazanda iftar sofraları içinde oldukça uygun olan bu salataları bir de benim tariflerimle denemek isterseniz işte malzemeler...

Yoğurtlu Kabak Salatası İçin Malzemeler:

Yarım kilo kabak (rendelenmiş ve suyu sıkılmış)
2 tane orta boy havuç (rendelenmiş)
5 yemek kaşığı sıvıyağ
1,5 su bardağı yoğurt (süzme yoğurt olursa daha iyi)
1 yemek kaşığı mayonez (isteğe bağlı)
1 diş sarımsak (ben kullanmıyorum, daha hafif oluyor)
3 yemek kaşığı zeytinyağ
Bir tutam ince kıyılmış dereotu
tuz

Hazırlanışı:

Rendelenmiş ve suyu sıkılmış kabakları tavaya alalım ve sıvı yağla hafifçe kavuralım. Renkleri değişmeye başladığında kabakları bir kaba alalım ve tavaya havuçları koyup onları da renkleri solana kadar kavuralım (bu kavurma süresi toplam 5 dakika kadar sürüyor). Havuçları da kabakların üzerine alaım ve soğumaya bırakalım.

Ayrı bir kapta yoğurt, mayonez, sarımsak (kullanacaksak) ve tuzu iyice karıştıralım. Soğuyan kabak ve havucu yoğurtlu karışıma ilave edelim. Zeytinyağı ve dereotunu da ekleyelim. İyice karıştıralım.  Servis tabağına alalım ve üzerini istediğimiz gibi süsleyerek servis edelim. Afiyet olsun...



Püf Noktası:

Bu tarifteki gibi kabağı rendeleyerek kullanacaksanız mutlaka suyunu sıkın ve öyle kullanın. Şayet sıkmazsanız kabaklar kavrulmaz, yumuşar ve yemek gibi olur. Bu şekilde de istenen sonucu vermez. 

Kabak ve havuçları aynı anda kavurabilirsiniz. Ama pişme süreleri aynı olmadığı için kabaklarda hafif sararma olabiliyor ben bu sebeple ayrı kavuruyorum. Hatta bu salatayı sadece kabakla da yapabilirsiniz. Tıpkı havuç salatası gibi. 

Bu salataya ceviz de eklenebilir. Şayet koymak isterseniz 1 çay bardağı yeterli geliyor.


Semizotu Salatası İçin Malzemeler:

1 demet semizotu (sirkeli suyla bolca yıkanmış)
1 su bardağı yoğurt (yine süzme yoğurt olursa daha güzel olur)
1 diş sarımsak 8isteğe bağlı)
tuz, sumak
1 kahve fincanı zeytinyağ

Hazırlanışı:

Semizotlarınızı mutlaka küçük yapraklı olanlarından almaya dikkat edin. Çok daha lezzetli olacağını göreceksiniz. Eğer küçük yapraklıysa ben saplarını da kullanıyorum Diğer iri yapraklı olanlarındansa sadece yapraklarını ayırın ve bir kaba alın. Üzerine yoğurt, kullanacaksanız eğer rendelenmiş sarımsak, zeytinyağ, tuz ve sumağı ekleyin ve iyice karıştırın. Salatamız hazır servis edebiliriz. Afiyet olsun...


Püf Noktası:

Sarımsak kullanacağımız tüm salatalarda; sarımsağı rendeleyerek kullanmanızı tavsiye ederim. Bu şekilde taneleri salatanın her yerine çok daha kolay dağılıyor. 

Bu salataları sadece akşam yemeklerinde değil; kabul günlerinizde de değerlendirebilirsiniz.


10 yorum:

  1. nefis bir yaz salatası çok severiz g +

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle öyle ablacım yaz aylarında soframdan hiç eksik olmaz ikiside. :)

    YanıtlaSil
  3. Yoğurtlu kabak salatasını denedim ancak mayonez çok yakışmadı sanki,,çok şekerli bi tadı oldu,,havuç da zaten şekerli birdaha denersem mayonezsiz deniycem

    YanıtlaSil
  4. Yoğurtlu kabak salatasını denedim ancak mayonez çok yakışmadı sanki,,çok şekerli bi tadı oldu,,havuç da zaten şekerli birdaha denersem mayonezsiz deniycem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canan hanım merhaba yorumunuz gözümden kaçmış öncekikle özür dilerim biraz geç oldu :( Damak zevki tabii farklılık gösterebiliyor mayonez miktarı oldukça az tabii ki kullanılmayadabilir ama yine de denemiş olmanıza mutlu oldum elinize sağlık..

      Sil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Kabak yemeklerine bayılırım. Ellerinize sağlık.. Çok güzel görünüyor..

    YanıtlaSil
  7. Çok teşekkür ederim :)ben de en çok bu şekilde salata olarak seviyorum kabağı..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design