8 Temmuz 2014 Salı

Börülce Salatası (Taze Börülce Salatası)


Mevsimin en sevdiğim sebzelerindendir börülce. Ben küçükken evimizde börülcenin yemeği yapılırdı. Tıpkı zeytinyağlı taze fasulye gibi. Evlenip İzmir' e geldikten sonra keşfettim bu harika salatayı ve daha önce yediğim börülcelere yandım :) Şaka bir yana gerçekten çok lezzetli bir salata. İftar sofralarınızda da kurtarıcı bir salata çeşidi olacağını düşünüyorum ve hemen tarife geçiyorum...

Malzemeler:

Yarım kilo taze börülce (kılçıkları ayıklanmış, istenilen boyutta kesilmiş)
1 tane limon
1 kahve fincanı zeytinyağ
1-2 diş sarımsak
tuz

Hazırlanışı:

Börülceler ayıklanıp iyice yıkandıktan sonra bol suda hafif yumuşayıncaya kadar haşlanır (ben düdüklü tencerede buharı çıktıktan sonra 5-6 dakika haşlıyorum, bu süre yeterli geliyor zaten açıncaya kadar beklemesi gerekiyor ayrıca limon da yumuşatıyor). 
Haşlanan börülceleri hemen soğuk suya alıp pişmesini sonlandıralım. Büyükçe bir kaba alalım. Sosu için gereken limon suyu, tuz, sarımsak (rendelenmiş) ve zeytinyağını iyice çırpalım ve börülcelerin üzerine gezdirelim. Mümkün olduğunca ezmeden karıştıralım. Hazır olan salatayı servis tabağına alalım ve istediğimiz gibi süsleyip servis edelim. Afiyet olsun...


Püf Noktası:

Börülce satın alırken taze ve ince olanlarını almaya dikkat edin ki; salatanız daha lezzetli ve kılçıksız olsun...
Yukarıda verdiğim limon, yağ ve sarımsak oranını siz damak zevkinize göre ayarlayabilirsiniz.
Ben kenarlarına domatesi çiğ olarak doğrayıp servis ettim. Dilerseniz; sos halinde üzerine gezdirebilirsiniz yada domatesleri de salataya karıştırabilirsiniz.


0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design