11 Ağustos 2014 Pazartesi

Haşlama Turşu (Yaz Turşusu)


Nasıl severim anlatamam size :) Ramazan içinde memleketime Denizli' ye gittim. İnanın yaklaştıkça tadı damağıma geldi :) Çok sık yapılır bizim evde. Yanında da olmazsa olmazıdır benim için bulgur pilavı :) Turşuyu çok seven birisi olarak yaz aylarında vazgeçilmezimdir yani kısacası. Eğer bu güzel turşuyu bilmiyorsanız mutlaka denemelisiniz diyorum ve tarifime geçiyorum...

Malzemeler:

3 tane uzun patlıcan (alaca soyulup, parmak parmak kesilecek)
2 tane salatalık (parmak parmak kesilmiş)
10 tane sivri biber (acı olursa daha lezzetli olur, diğerleriyle aynı boyutta kesilecek)
1 baş sarımsak (rendelenmiş)
1 tatlı kaşığı limon tuzu
1,5 litre su
tuz

Hazırlanışı:

Doğranmış sebzeleri ve suyu büyükçe bir tencereye alalım. Orta ateşte pişmeye bırakalım.


Yumuşamaya başladıklarında tuzunu, sarımsağını ve limon tuzunu ekleyelim. Sebzeler dağılmadan 5 dakika kadar daha pişirip ocaktan alalım. Oda sıcaklığına geldiğinde turşuyu bir kaba aktarıp buzdolabına kaldıralım. Soğuduğunda da yemeklerimizin yanında servis edelim :) Afiyet olsun...


Püf Noktası:

Tuz ve limon tuzu oranını damak tadınıza göre artırabilirsiniz. Şayet bu ölçü fazla gelirse de ocaktan almadan bir miktar daha su ilave edebilirsiniz.

Bu turşu bizim evde goruk (yada koruk yada olmamış üzüm) ekşisi ile yapılırdı. Asıl makbul olanı da odur daha bir lezzetli olur. Tabii ben burda bulamadığım için limon tuzu ile yaptım. Şayet imkanınız olurda bulursanız mutlaka deneyin.

                                  resim alıntıdır.

Yukarıda bahsetmiştim ya bana göre bu turşunun en güzel arkadaşı bol domatesli bulgur pilavıdır diye:) Pilavın tarifine de buradan ulaşabilirsiniz...




1 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design