10 Ağustos 2014 Pazar

Patates Salatası


Çay saatlerinin en sevilen salatalarından birisidir. Ben de çok severim sıkça da yaparım. Diğer tüm soğuk salatalar gibi malzeme listesinin ucu açıktır aslında. Yani siz istediğiniz gibi yapar yorumlarsınız. Damak zevkinize göre malzemelerini çeşitlendirebilirsiniz. Lafı uzatmadan hemen geçiyorum malzeme listesine...

Malzemeler:

5-6 tane orta boy patates (haşlanıp, iri küpler halinde doğranacak)
Yarım demet roka (ince kıyılmış)
Yarım demet dereotu (ince kıyılmış)
Çeyrek demet maydanoz (ince kıyılmış)
2-3 sap taze soğan (ince kıyılmış)
1 tane orta boy havuç (rendelenmiş)
1 tane kapya biber (küçük doğranmış)

Sos Malzemeleri:

1 limon suyu
1 yemek kaşığı nar ekşisi (isteğe bağlı)
zeytinyağ (yeteri kadar)
tuz, karabiber
1 çay kaşığı sumak

Hazırlanışı:

Tüm malzemeleri genişçe bir kapta harmanlıyoruz. Sos için gereken malzemeleri de ayrı bir kapta karıştırıp diğer malzemelerle karıştırıyoruz ve servis tabağına alıp servis ediyoruz. Afiyet olsun..


Püf Noktası:

Patatesi kabuklarıyla haşlayıp kullanmanın doğru olduğunu duymuştum ama ben genellikle soyup doğrayıp haşlarım. Bana daha kolay geliyor ayrıca bu şekilde istediğim kıvamı daha iyi ayarlıyorum.

Salatanızı hazırlarken patateslerin ezilmemesi için mümkün olduğunca dikkatli karıştırmanızı öneririm. Aksi halde patatesler ezilir ve görüntüsü hoş olmaz.

Taze soğan yerine kırmızı kuru soğanı piyaz doğrayarak da kullanabilirsiniz. Soğanları doğradıktan sonra tuzla ovup sudan geçirerek.

Malzeme listesinde yazmadım çünkü elimde olmadığı için kullanamamıştım ama olduğunda mutlaka eklediğim bir malzeme de kornişon turşudur. Çok yakışır lezzet verir. Tavsiye ederim..

1 yorum:

  1. Kırmızı biberler de salataya çok yakışmış. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design