14 Ağustos 2014 Perşembe

Portakallı İrmik Helvası


İrmik helvası sadece kandillerde mi yapılır?? Bizim evde hayır :) Eşim çok sever. Ben de canımız çektikçe yaparım. Bu defa biraz farklı olsun dedim, portakal suyu ve portakal kabuğu rendesi ekledim. Daha hafif oldu. Lezzette gayet güzel olunca sizlerle de paylaşayım dedim Belki denemek istersiniz. Diğer irmikli tatlılarım için buraya, buraya vee buraya bakabilirsiniz ... :) Şimdi geçelim tarifimize....

Malzemeler:

2 su bardağı irmik
2 su bardağı toz şeker (yarım bardak artırılabilir, portakalın tadına ve damak zevkinize göre)
2 portakal (1 tanesinin kabuğu rendelenecek, her ikisi de sıkılacak)
2,5 su bardağı su (portakal suyunun miktarına göre artabilir veya azalabilir)
1 çay bardağı sıvı yağ
1 yemek kaşığı tereyağ (margarin de olabilir, ben teremyağ gurme de kullanıyorum tereyağlı gibi oluyor )
1 çay kaşığı tarçın

Hazırlanışı:

Genişçe bir pilav tenceresine sıvı yağ ve irmiği alalım. Rengi tatlı bir kahverengine dönene kadar kavurmaya başlayalım. Bu arada sıktığımız iki portakalın suyunu ve suyu bir tencereye alalım (şerbet için 4 bardak su gerekli; benim sıktığım portakallardan 1,5 su bardağı su çıktı 4 bardağa suyla tamamladım). Şekeri ekleyelim ve ocağa koyalım. Şeker eriyene kadar arada karıştırarak ısıtalım, kaynatmayalım. Rengi değişen irmiğe son aşamada 1 yemek kaşığı tereyağını ve rendelenmiş portakal kabuklarını ekleyelim. Tereyağ eridiğinde hazırladığımız şerbeti irmiğe döküp karıştıralım. Ocağın altı kısık, tencerenin kapağı kapalı olarak suyunu çekmesi için bırakalım. Suyunu tamamen çekince; 1 çay kaşığı tarçın serpelim ve karıştıralım, demlenmesi için bir kenara alalım. 15 dakika kadar demlenen helvamızı servis edebiliriz, afiyet olsun....


Püf Noktası:

Portakal suyu kullandığımız için şeker oranında farklılık olabilir. Portakal suyu tatlı ise 2 bardak şeker yeterli gelecektir. Biraz mayhoş ise 2,5 bardak şeker kullanmanızı öneririm.

Ben servis için; sıktığım portakalların kabuklarını kullandım. Portakalları sıktıktan sonra; iç kısımlarını güzelce temizledim. İçlerine helvayı doldurdum ve kabuğunun rendesiyle süsledim.. Belki size de fikir olur...

Bu ölçüler biraz fazla, yarıya düşürüp yapabilirsiniz..

4 yorum:

  1. Ellerinize sağlık PInar hanım. Harika görünüyor. Orjinali bir sunum olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Emel hanım benim de en sevdiğim resimlerimden biri :)

      Sil
  2. Mutlaka denemek gerek. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. portakal aromasını sizde benim gibi seviyorsanız deneyin miss gibi kokuyor :) teşekkür ederim..

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design