18 Ağustos 2014 Pazartesi

Yağlı Turşu (Biber turşusu)


Merhaba hanımlar.. :) mutlu haftalar olsun hepimize... Nasılsınız?? Ben mii?? Valla kış hazırlıklarıyla geçiyor günlerim :) Biraz yorucu ama keyifli.. Ben çok seviyorum bu hazırlıkları. Dün epeyce bir şeyler yaptım. Kurutmak için biberlerimi dizdim, kahvaltılık sos yaptım ki tarifimi inşallah en kısa zamanda sizlerle paylaşacağım, dondurucuya taze fasulye ve közlenmiş kırmızı biber koydum bir dee şimdi sizlerle paylaşacağım turşuyu hazırladım. :) Nasıl iyi çalışmışım değil mi?? Allah yemeyi nasip etsin sağlıkla hepimize inşallah. Bu turşuyu biz çok severiz. Acı da olunca inanılmaz iştah açıyor gerçi buna pek ihtiyacımız yok ama:) Her öğüne yakışır. İsterseniz kahvaltıya isterseniz 5 çayına isterseniz akşam yemek yanına. Bilenleriniz mutlaka vardır. Ama bilmiyorsanız denemenizi tavsiye ederim.. Hazırlıklar devam ediyor bende fırsat buldukça sizlerle paylaşıcam. Şimdi geçelim turşunun tarifine. Mutlu kalın...

Malzemeler:

Tatlı biber
Kırmızı kapya biber
Kıl acı biber
4-5 diş sarımsak (1 kavanoz için)
1 fincan sirke (1 kavanoz için)
1 fincan zeytinyağ (1 kavanoz için)
1 tatlı kaşığı tuz (1 kavanoz için)

Hazırlanışı:

İlk defa malzeme listesinde ölçü vermeden malzeme belirttim :) Çünkü ölçmedim :) Biberleri doğradım ve aşağıdaki görselde gördüğünüz kavanozlara doldurdum.
İlk olarak biberleri yıkayıp, tatlı olanların çekirdeklerini ayıklayıp aşağıdaki resimlerdeki gibi lokmalık  doğruyoruz.




Sarımsakları da soyup ince ince dilimliyoruz.
Kavanozun dibine ilk olarak biraz sarımsak sonra biraz tatlı biraz acı biber ve sarımsak olarak kavanozu dolduruyoruz. Dolan kavanoza 1 tatlı kaşığı tuz, 1 fincan sirke ve 1 fincan da zeytinyağ koyup kapağını sıkıca kapatıyoruz. Turşumuzun kurulumu bu kadar. 2-3 gün kavanozu ters ve düz çevirerek içindeki sıvının tüm biberlere işlemesini sağlıyoruz. Bu sürenin sonunda serin bir yere kaldırıyoruz. 15 gün sonra da tüketebiliriz. Afiyet olsun...


Püf Noktası:

Bu verdiğim sirke, zeytinyağ ve tuz ölçüleri  yukarıda gördüğünüz kavanozlardan bir tanesi için yeterli olacak ölçüler. 

Bu turşu acı güzel oluyor ama isterseniz sadece tatlı biberle de yapabilirsiniz. Bir de kullandığınız yağ zeytinyağ olursa daha iyi olur çünkü bu turşunun suyuna ekmek banıldığında tadına doyulmuyor kış aylarında sıcak tarhana çorbasının yanında :)

13 yorum:

  1. ben de 2 yıldır yapıyorum aynı ama zeytinyağı demediler bana ayçiçek yağı koyuyordum
    zeytinyağ daha iyi olur
    afiyetle
    g +

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablacım bilirsin bu turşuya ekmek banmak pekmek güzel olur :) Zytinyağ bu sebeple daha iyi oluyor, daha lezzetli oluyor. Denemeni tavsiye ederim. O lezzetli yağlarınızla eminim çok güzel olacaktır.. Teşekkür ederim.. :)

      Sil
  2. ellerinize saglık fccebook hesabını z varmı ben sizi başka arkadaşta gördüm baktım bu turşuyu 1litrelik kavanoz ölçüsümü yukarda kavanozlar demişsiniz anlaşılmıyor o yüzden sordum teşekkürler safiye acar tok

    YanıtlaSil
  3. buldum buldum begendim hemen sizi safiye acar tok :)

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık.Çok severim.Tam da zamanı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nşeli tatlarım çok teşekkür ederim :) biz de çok severiz her yıl mutlaka yaparım hatta sevdiklerime küçük kavanozlarda hediye ediyorum :)

      Sil
  5. Nefisss. Kuru fasulyeyle de ne güzel gider....Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzu'nun Lezzet Adası çok teşekkür ederim :) hem de nasıl güzel olur:)

      Sil
  6. ellerine sağlık yapıcam bunu mukakkak turşuyla aramız bozuk pek yapamıyorum sanırım ama bu ölcülerle bu tarıfı denicem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TarifDenince TubaKacarAKSOY :) çok teşekkürler beğenmene çok sevindim. Umarım dener tadını da beğenirsin. Hem de aranızı düzeltmiş oluruz turşularla :)

      Sil
  7. Kavanozlarınız yarım kilolukmu acaba

    YanıtlaSil
  8. Top 50 Videos on YouTube by Vibeysh - VIVEYSH
    Top 50 youtube to mp3 Videos on YouTube by VIBEYSh · 1. J.K.V.E. · 2. K.V.E. · 3. J.K.V.E. · 4. J.K.V.E. · 5. J.K.V.E. · 6. J.K.V.E.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design