19 Ekim 2013 Cumartesi

Sütlü Mantar Sote

Bu yemek  severek ve çok sık yaptığım yemeklerden. Hem pratik hem lezzetli. Eeee insan tarifin sahibini çok sevince yemeğini de çok seviyor herhalde..:) Tarif canım kuzenim Bahar' a ait. Kendisi güzel güzel yazılar yazdığı gibi çookkk lezzetli yemekler de yapar. İşte bu tarif onlardan sadece biri. 
Sizde benim gibi bir sebze severseniz, tarifi denediğinizde bana hak vereceksiniz...

Malzemeler:

Yarım kilo kültür mantarı (iri doğranmış)
2 adet patates (küp doğranmış)
1 adet kabak (küp doğranmış)
2 adet kırmızı biber
2 adet yeşil biber
2 adet kuru soğan (ben çok küçük olanlardan 5 tane kullandım)
4-5 diş sarımsak
4-5 yemek kaşığı zeytinyağ
1 su bardağı süt
tuz,karabiber,kekik

Hazırlanışı:

Tüm sebzeleri ayıklayıp, yıkayarak kullanıma hazır hale getirelim. İlk olarak soğanları ve sarımsakları yağla birlikte tencereye alalım. Orta ateşte soğanlar kavrulurken üzerine biberleri ekleyelim. Sırasıyla patates,kabak ve mantarı da ekleyip pişirmeye devam edelim. Mantar suyunu çekince 1 bardak sütü de ilave edelim ve karıştıralım. Süt hemen koyulaşacaktır. Baharatlarını da ilave ettikten sonra ocağın altını kapatabiliriz. Yemeğimiz servise hazır. Afiyet olsun...



Püf Noktası:

Malzeme listesinde yok ama tavuk göğsü bu yemeğe çok yakışıyor. Arzu ederseniz yarım tavuk göğsünü de malzeme listesine ekleyebilirsiniz (eğer tavuk kullanarak yapacaksanız ilk olarak küp doğranmış tavuk etlerini tencere koyarak işe başlayın).

Yemekte kullanılan mantar ve soğanları mümkün olduğunca iri doğramanızı tavsiye ederim. Soğanlar lezzeti artırıyor malum, mantarlar da ne kadar iri doğranırsa tadı o kadar kaçmamış oluyor. Mesela ben soğanları küçüklerinden seçip piyaz doğradım.

Yemeğe sütü eklediğinizde hafifçe köpüklenecek. Endişelenmeyin karıştırdığınızda hemen kaybolacak. Sütü mümkün olduğunca oda sıcaklığında kullanın.



0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design