21 Ağustos 2013 Çarşamba

Şişe Domates

Kış Hazırlığı

Kışın soğuk günlerinde yaz gelsin diye bekleriz. Mesela ben öyleyimdir. Yaz gelince de ne zaman geldi, ne zaman bitti anlayamayız. Tabii bir de yaz biterken ağustos böceği misali çalışmak, kışa hazırlanmak gerekir ki kışın rahat edelim. Bana göre en önemli kış hazırlığı şişe domatestir. Onu hazırladıktan sonra gerisi kolay olur. Ben yaklaşık beş yıldır bu şekilde hazırlıyorum kışlık domateslerimi. Diğer metotlara göre belki biraz daha zahmetli gelebilir ama hepsinden daha doğal ve kullanışlı olduğunu düşünüyorum. 

Malzemeler:

Domates
Kullanılmamış gazoz kapağı
Boş soda veya gazoz şişesi
Şişe kapatma makinesi


Hazırlanışı:

İlk olarak domateslerimizi yıkayarak işe başlıyoruz. Yıkadığımız domatesleri üstteki resimde olduğu gibi rondoya sığacak şekilde doğruyoruz (ben bu aşamada domateslerin kabuklarını soymuyorum, kullanırken bir sorun çıkmıyor ama siz isterseniz soyabilirsiniz) ve rondodan geçiriyoruz. 

Püre halindeki domatesleri bir huni yardımıyla şişelere dolduruyoruz. Şişe kapatma makinesiyle doldurduğumuz şişelerimizi yeni gazoz kapaklarını kullanarak kapattıktan sonra şişeler artık konserve mantığıyla kaynamaya hazır.Bu aşamada yaptığımız adede göre ister tencerede ister kazanda şişeleri kaynatabiriz. Kaynatma esnasında tüm şişelerin ağız kısımlarının tamamen suyun içinde kalmasına ve kaynama başladıktan itibaren en az 30 dakika kaynatmaya dikkat edelim.
İşte şişelerin son hali. Tıpkı soda açar gibi açıp kullanıyoruz. Yapmak isteyenlere kolay gelsin, afiyet olsun...

Püf Noktası:

Eğer yapmayı düşündüğünüz miktar çoksa size bir ölçü vereyim. Bir büyük kasa domates ortalama 24-25 kilo oluyor. Her şişe ortalama 2-2,5 kepçe domates alıyor. Bu ölçülerle de ortalama 95-100 şişe yapılabiliyor. Domateslerin armut domates yada Manisa domatesi olarak anılan domateslerden olmasını tavsiye ederim, daha bereketli oluyor. Kapak ve kapatma makinesi de artık çok yaygın olarak satılıyor. Her yerde bulabilirsiniz. 
Kolay gelsin....

12 yorum:

  1. Merhaba canım,
    Bloğun hayırlı olsun. Ben de yapıyorum bu şekilde, kışın çok rahat oluyor :))
    Ağız tadıyla kullanmak nasip olsun inşallah canım. Seni izlemeye aldım, bana da beklerim.
    http://fatoscatadlar.blogspot.com/
    Güzel paylaşımlarda görüşmeyi diliyorum.
    İzmir'den sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Fatma hanım çok memnun oldum. Güzel dilekleriniz içinde çok teşekkür ederim. Bu arada ben de İzmir'deyim...

      Sil
    2. Vends bukapatma makinasindan ariyorum ama bulamiyorum diyerlerinde star gerekiyor sise ebatlarina hors.nerfs bulabilirim acaba

      Sil
    3. Merhaba :) nerede ikamet ettiğinizi bilemiyorum ama Ege ' de pek çok ilde bulunuyor. Ben Salihli' de almıştım çok uzun zaman oluyor. İzmir' de Kemeraltı 'nda var. Balıkesir' de tanıdıklarım geçen yıl aldılar. Siz nerede olduğunuzu yazarsanız araştırmaya çalışırım :)

      Sil
  2. Gitti gidiyor.com da var ben biraz önce gördüm.100 adet kapakla fiyatı 29.90 TL

    YanıtlaSil
  3. Şule hanım fiyatı gayet uygunmuş. Eğer düşünen olursa hiç kaçırmasın.. Zaten makine yıllarca kullanılıyor. Kapak da artık çok rahat bulunuyor. Deneyen herkes çok memnun kalıyor. Kesinlikle hiç tereddütsüz tavsiye ederim..

    YanıtlaSil
  4. mrb afıyetle yemek nasıp etsın ev yapımı başka oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) evet kesinlikle öyle kış aylarında miss gibi kokulu yaz domatesi hem de hiç katkısız...

      Sil
  5. mrblar bende yapdım ama kaynatmadım ..gecen bir tane açıp deneyim dedim ..sirke gibi tatı olmuş.. ne yapmalıyım acaba..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Üzgünüm ama domatesleriniz bozulmuş anladığım kadarıyla :( konserve gibi düşünün bu metodu da. Umarım çok fazla değilmiştir ...

      Sil
  6. merhaba patlama riski var mı sisedeki domateslerin?

    YanıtlaSil
  7. Merhaba :) Ben 8 yıldır yapıyorum. Hiç böyle bir durumla karşılaşmadım. Zaten şişede konserve kaynatmakla aynı şey, tek farkı daha küçük şişelerde hazırlanması. Yani konserve şişesi ile aynı riski taşıyor. Yine de Allah korusun diyelim :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design