18 Aralık 2013 Çarşamba

Bonibonlu Kurabiye #yemekfirtinasi 11. gün

#yemekfirtinasi 11. gün. Konumuz  ''Çocuklar için hazırlanacak komik ya da enteresan ya da eğlenceli bir tarif ya da tabak. Hayal gücünüzü çalıştırın. :) Çocukları mutlu edelim :)''. 
Oğlum epeyce büyüdü. Benim sürprizler hazırlayıp yemekleri eğlenceli hale getireceğim kuzucuklar etütteki kuzucuklarım artık :) Tarifini vereceğim kurabiyeyi geçtiğimiz hafta yapmıştım. Paylaşmak için bugünü bekledim. Okuldan gelip kurabiyelerini gördüklerinde attıkları çığlıkları da sizlerle paylaşmayı çok isterdim :) Onları mutlu etmek kadar keyif aldığım birşey yok. Denemek isteyenler işte tarifim...

Malzemeler:

Yarım paket (125 gr.) margarin veya tereyağ (iyice yumuşamış)
yarım su bardağı sıvı yağ
1 tane yumurta
1 su bardağı pudra şekeri
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 tatlı kaşığı tarçın (silme) (isteğe bağlı)
Aldığı kadar un 

Üzeri İçin bonibon

Hazırlanışı:

Un ve kabartma tozu hariç tüm malzemeyi derin bir kapta elinizle iyice karıştırın. Kontrollü olarak unu ve kabartma tozunu ekleyin ve ele yapışmayan bir hamur hazırlayın. 
Hamuru hafifçe unladığınız zeminde merdaneyle açın. Değişik kalıplarla kesip fırın tepsisine dizin ve üstlerine birer tane bonibonu hafifçe bastırarak koyun.
180 derece fırında 15 dakika kadar pişirin. 
Pişen kurabiyelerinizi tepside biraz soğuttuktan sonra servis edebilirsiniz.
Afiyet olsun...

Yukarıdaki tarif orjinal tarifi. Resim ise; aynı tarifin tarçınsız ve yarısına kakao eklenip yapılmış hali.
Hamuru aynı şekilde hazırlayıp tam kıvamını almadan ikiye ayırdım; bir kısmına 25 gr.lık paketteki kakaolardan ekleyip yoğurmaya devam ettim, diğer yarısına da un ekleyerek.



Püf Noktası: 

Unu mutlaka kontrollü kullanın. Azar azar ekleyin.
Kurabiyeleri fırına koyduktan sonra, kısa sürede piştikleri için dikkatli olmakta fayda var..


0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design