2 Ocak 2016 Cumartesi

Kıyır Poğaça

Kocamaann merhabalar :) Çok özlemişim blogumu çok ihmal ettim çook :( Ve tabii ki sizleri de.. Kusura bakmayın çok yoğun geçiyor günlerim ama kendimi affettirecek harika bir tarifle geldim :) Hem blogum da yenilendi Daha renkli daha kolay oldu :)
Umarım beğenirsiniz...
Tarifimin asıl sahibi instagramdan severek takip ettiğim Ufuk hanım. Bu arada beni instagramdan takip etmek isterseniz https://www.instagram.com/pinarladoydum/ tıklamanız yeterli :) Beslenme çantaları gün sofraları kahvaltılar poğaça bekler. O zaman lafı daha fazla uzatmadan yeni yılın ilk tarifini yazalım. Uğur getirsin inşallah...

Malzemeler :

1 pkt. margarin veya tereyağ (250 gr.lık paket)
1 çay bardağı zetrinyağ
1 çay bardağı ılık su
yarım çay bardağı sirke
1 yumurta (sarısı uzeri için ayrılacak)
1 pkt. kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tuz
aldığı kadar un

İç Malzemesi:

Peynir ve maydanoz kullandım (siz istediğiniz iç mlz. kullanabilirsiniz)

Hazırlanışı:

Hamur için; un ve kabartma tozu haricindeki tüm malzeme yoğurma kabına alınır. İyice özleşene kadar karıştırılır. Kabartma tozu ve kontrollu olarak (bardak bardak) un eklenip yumuşak bir hamur elde edilir (hamur çok kolay toparlanıyor). 
Ceviz büyüklüğünde parçalar kopartılır. Avuç içinde açılır iç malzemesi (peynir ve ince doğranmış maydanoz karışımı) koyulup tekrar kapatılır ve yuvarlanır. hafifiçe bastırılır ve yassılaştırılır.  Kesikler atılır bıçakla.


Üzerine yumurta sarısı 1 yemek kaşığı zeytinyağ ve 1 çay kaşığı toz şeker karıştırılır ve sürülür, susam serpilir.




180 derece fırında güzelce kızarana kadar pişirilir. Sonra afiyetle yenir. Aman dikkat çok lezzetli :)
Şimdiden deneyenlerin ellerine sağlık...



Püf Noktası: Ben iç malzemesini hamura ekledim. İsterseniz yukarıda anlattığım gibi (daha önce anlattığım gibi yaptım) yada iç malzemesini hamur malzemesine karıştırıp yoğurarak da yapabilirsiniz. Her iki şekilde de çok lezzetli bir poğaça...

6 yorum:

  1. Ellerine sağlık tatlımmm. Bloğun çok cici olmuş, paylaşımın bol olsun inşallah.

    kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlknurum teşekkür ederim arkadaşım :) Blogu beğenmene çok sevindim ben de çok sevdim cıvıl cıvıl oldu senin gibi çok tatlı bir arkadaşımın emeği öpüyorum :)

      Sil
  2. Merhabalar,
    Şekilleri de çok şirin, tadından zaten şüphem yok malzemelerine bakılırsa, elinize sağlık:)))
    Bu arada ben de bu alemde yeniyim:)) "SİHİRLİ YEMEK KUTUSU" adında bloğum var, umarım hep birlikte keyifli anlar geçirir ve paylaşımlarda bulunuruz. Benim sayfama da beklerim lütfen:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Fulya hanım çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için :) Güzel sayfanızı birazdan ziyaret edicem :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design