14 Kasım 2013 Perşembe

Sütlü İrmik Tatlısı



Sütlü tatlıların belki de en kolayıdır. Ben de çok sık yaparım. Herhalde bilmeyen yoktur. Çok fazla şekilde yapılıyor. Ben bir damla sakızı sevdalısı olarak sakızlı yaptım. Bir de böyle deneyin. Buyrun tarife...


Malzemeler:

1 kilo süt
1 su bardağı irmik
1,5 su bardağı şeker
1 pkt damla sakızı aromalı vanilya

Üzerini süslemek için ceviz

Hazırlanışı:

Vanilya haricindeki tüm malzemeyi tencereye alıp karıştırarak koyulaşıncaya kadar pişirelim. Göz göz olduğunda pişmiş demektir, ocağı kapatabiliriz. Tatlıya vanilyayı ekleyip tekrar çırpalım.
Büyük boy kare borcamı ıslatıp (ıslatmamız tatlıyı servis ederken kolay çıkartmamızı sağlar) tatlıyı dökelim. Tatlı ılındıktan sonra üzerini iri kıyılmış cevizle süsleyelim. Buzdolabında en az 1 saat beklettikten sonra servis edebiliriz. Afiyet olsun...



Püf Noktası:

Bu tatlıyı çok farklı şekillerde süsleyip servis edebilirsiniz. Hindistan cevizi, tarçın, taze meyveler veya soslar.

Ben sakız tadına yakıştığını düşündüğüm için cevizi tercih ettim. Siz damak zevkinize göre istediğinizi kullanabilirsiniz.

Şeker oranını çok tatlı sevmiyorsanız biraz azaltabilirsiniz. 

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design