29 Aralık 2013 Pazar

Portakallı Kek

Her pazar evde kek yapmaya çalışıyorum. Oğlum hafta sonları dersten geldiğinde onu miss gibi kek kokusuyla karşılamak çok keyifli oluyor.
Bu defa portakallı kek yaptım. Evi nasıl portakal kokusu sardı, keşke onu da paylaşabilseydim.. :) Neyse ben en iyisi tarifi paylaşayım, sizlerde deneyin bu harika lezzeti...

Malzemeler:

3 tane yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
1 su bardağı taze sıkılmış portakal suyu
1 su bardağı süt
Yarım su bardağı sıvı yağ
1 tane portakal kabuğu rendesi
1 pkt kabartma tozu
Yarım su bardağı iri çekilmiş ceviz
3 su bardağı un

Üzeri İçin:

1 paket Dr. Oetker vanilya sosu
3 çay bardağı süt

Hazırlanışı:

Karıştırma kabına yumurtaları, şekeri ve portakal kabuğu rendesini koyup krema kıvamına gelinceye kadar iyice çırpalım. Karışıma sırasıyla portakal suyu, süt ve sıvı yağı da ekleyip çırpmaya devam edelim.
Sıvı karışıma unu ve kabartma tozunu da ekleyelim. Son olarak cevizi de ekleyip kek karışımımızı hazır hale getirelim. Yağlanmış kek kalıbına boşaltıp, 170 derece fırında pişmeye bırakalım.
Fırından çıkan kekin üzerine hafif ılıdıktan sonra, 3 çay bardağı sütle pişirerek hazırlayacağımız vanilya sosunu dökelim. Son olarak dr. oetker' in kakaolu pasta süsleriyle süslediğimiz kekimiz yenmeye hazır...
Afiyet olsun...


Püf Noktası:

Ben vanilya sosu kullandım. Eğer siz sade olsun isterseniz fırından çıktığı haliyle de gayet lezzetli oluyor. Yada üzerine pudra şekeri de serpebilirsiniz. Ayrıca içine ceviz yerine damla çikolata da çok yakışıyor.


2 yorum:

  1. Nefis gorunuyor. Portakalin keke verdigi aromaya bayilirim. Mis kokusu burnuma geldi. Elinize saglik. Sevgi ve muhabbetle :)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim.. Benden de sevgiler..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design