5 Ocak 2014 Pazar

Lebeniye Çorbası

Öncelikle herkese kocaman bir merhaba diyorum. Epey ara verdik sanki öyle değil mi?? Bu post yeni yılın ilk yayını olacak. Aslında paylaşılmayı bekleyen bir sürü tarif var. Hangisi hangisi derken bu çorbayı ilk önce yayınlamaya karar verdim. Paylaşmadan önce çorbayla ilgili bir kaç şey söylemek istiyorum sizlere. Bu çorbayı yıllarca ''Terbiyeli Köfte Çorbası'' diye yaptım, evimizin en sevilen çorbalarından biri oldu; yıllar sonra da adının ''Lebeniye'' olduğunu ve Güneydoğu Anadolu bölgesine ait yöresel bir çorba olduğunu öğrendim desem ne dersiniz bana??? Valla cehaletimi mazur görün:)) Gerçek adını öğrendik ama bizim evdekiler adını pek beğenmediler. Yani bizim için hala köfteli çorba... İşte çok sevildiği için de bu yıl ilk olarak bu tarifi paylaşmak istedim sizlerle. Başlı başına bir yemek yerine geçebilecek çorbamızın malzeme listesi ve tarifi aşağıda, denemek isteyenlere şimdiden kolay gelsin...

Malzemeler:

1 çay bardağı buğday
1 su bardağı nohut (haşlanmış haliyle)
2 su bardağı yoğurt
1 yemek kaşığı un
1 limon suyu
tuz, karabiber

Köfteleri İçin:

150-200 gr. kıyma
1 tane kuru soğan (rendelenmiş)
1 yemek kaşığı galeta unu
tuz, karabiber
2 yemek kaşığı sıvı yağ (köfteleri kızartmak için)

Üzeri İçin:
zeytinyağ veya tereyağ / kuru nane

Hazırlanışı:

Ön Hazırlık
Akşamdan buğdayları tencereye koyup üzerini geçecek kadar sıcak suyu ekleyelim ve bir taşım kaynatıp ocaktan alalım.

İlk olarak köfteleri hazırlayalım. Köfte malzemelerini iyice yoğurup, nohut büyüklüğünde köfteler hazırlayalım ve unlanmış bir tepside bekletelim. Köftelerin hepsi bittiğinde tavaya 2 kaşık sıvı yağı koyup köfteleri sallayarak hafifçe kızartalım. 
Akşamdan kabarmaya bıraktığımız buğdaylara 6-7 su bardağı sıcak su ve nohutları ekleyerek tekrar ocağa alalım. 15-20 dakika kadar pişen buğday ve nohuta köfteleri de ekleyelim.
Çorbanın terbiyesi için yoğurt, un ve limonu iyice çırpalım. Kaynayan çorbanın suyu ile ılıtıp yoğurtlu karışımı da çorbaya ilave edelim. Kısık ateşte 10 dakika daha kaynattıktan sonra tuzunu ve karabiberini ekleyip ocaktan alalım.
Sos tavasına yağı ve kuru naneyi koyalım. Çok fazla yakmadan kızdırıp çorbanın üzerine gezdirelim.
Sıcak olarak servis edebiliriz. Afiyet bol şifa olsun...



Püf Noktası:

Çorbanın tam olarak hangi yöreye ait olduğunu araştırırken gördüm ki pirinçle de hazırlanıyormuş. Yani buğday yerine pirinç de kullanılabilirmiş. Ben buğdayı çok faydalı bulduğum ve çorbalarda mümkün olduğunca kullanmayı sevdiğim için tercih ediyorum. Siz isterseniz pirinci de deneyebilirsiniz. Bu arada çorba pek çok yayına göre Gaziantep'e aitmiş:))

Çorbanın kıvamına göre pişerken gerekirse sıcak su ilavesinde bulunulabilir.

Belki dikkatiniz çekmiştir:)) Terbiye malzemelerinde yumurta kullanmıyorum. Bana yumurta kokusu geliyor. Ama hiçbir farkı olmuyor. Dilerseniz 1 yumurtayı da ekleyebilirsiniz.

Son olarak buzlukta haşlanmış nohut bulundurmak böyle durumlarda işleri kolaylaştırıyor. Size de tavsiye ederim ..:)

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design