12 Ocak 2014 Pazar

Kolay Muhallebi

Bugün sütlü bir tatlı yapayım da yemek sonrası tatlımız da olsun diye düşündüm. Ama hem farklı hem pratik bir şey olsun istedim. Tariflere baktım baktım baktım... Sonra malzemelerime baktım. Biraz ondan biraz bundan kattım. Gayette güzel oldu tadı. Ev halkından geçer notu alınca da sizlerle de paylaşayım dedim.

Malzemeler:

3,5 su bardağı süt (750 ml.)
1 paket pirinç unu (tek kullanımlık 35gr. lık poşetlerden)
3 tatlı kaşığı nişasta
1 çay bardağı pudra şekeri (ajda bardaklardan)
1 paket damla sakızlı vanilya

Hazırlanışı:

Tüm malzemeyi tencereye alıp karıştırarak pişirelim. Kaynayınca ocaktan alıp 5 dakika kadar mikserle çırpalım. Kaselere paylaştırıp üzerini damak zevkimize göre süsleyebiliriz. Ben tarçın tercih ettim.
Ben bir çikolata canavarı olarak bir kısmını çikolatalı yaptım. Sade olarak yarısını kaselere boşalttıktan sonra kalan muhallebiye 1 çay bardağı damla çikolata ekleyip tekrar çırptım. Kalan kısmı da çikolatalı muhallebi oldu.


Püf Noktası:

Bu muhallebiyi yaptıktan sonra aklıma daha önce yediğim bir muhallebi geldi. Onu da paylaşayım kısacık sizlerle. Adı ' Paluze''. Belki denemek istersiniz. Sadece süt, nişasta ve şeker kullanarak yada süt yerine pekmez, meyve suyu kullanılarak hazırlanıyor. Kuru veya taze meyveleri de içinde yada üzerinde süsleme olarak kullanabilirsiniz. Paluzenin ayrıca öksürüğe karşı da iyi geldiğini duydum. Bu şekilde bir rahatsızlığı olanlar özellikle de çocuklar için deneyebilir.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design