13 Ocak 2014 Pazartesi

Mercimek Köftesi

Bazı tarifler vardır ki; blogların olmazsa olmazıdır. Ben de eksik kalmıyım dedim..:)) Çoook ama çok severim. Kim sevmez ki dediniz değil mi?? Hele oğlum... Bundan 5 yıl öncesine kadar hiç yapmazdım. Bir arkadaşım çok güzel yapar. O yapar biz de afiyetle yerdik. Sonra bir yılbaşı günü oğlum mercimek köftesi diye tutturunca iş başa düştü. İlk seferde oldu. Hem de çok güzel oldu. Şimdi bir de etüt var tabii ki... Hem kuzucuklar hem de öğretmenlerimiz çok sevdikleri için aylık listemizde mutlaka bir kez olur. Çay saatlerinin bu harika lezzetini bir de benim tarifimle denemek isterseniz işte tarifim...

Malzemeler:

2 su bardağı kırmızı mercimek
1,5 su bardağı ince bulgur
5 su bardağı sıcak su
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
1 tane orta boy kuru soğan (yemeklik doğranmış)
1 bağ maydanoz (ince kıyılmış)
Bir tutam dereotu (ince kıyılmış)
2-3 dal taze soğan (ince kıyılmış, ben genellikle kullanmam)
1 çay bardağı zeytinyağ
tuz, karabiber, kuru nane, kimyon
limon suyu, nar ekşisi

Servis İçin:
Marul ve limon

Hazırlanışı:

Mercimeği ve suyu tencereye alalım (ben düdüklü tencerede 7 dakika pişiriyorum). Mercimekler tamamen yumuşayıncaya kadar pişirelim. Yumuşayan mercimeklerin üzerine bulguru ekleyelim ve tencerenin kapağını kapatıp dinlenmeye bırakalım.
Bu arada yağı ve kuru soğanı bir tavaya koyup hafif kavuralım. Kavrulan soğanlara salçaları ve baharatları ekleyip ocağı kapatalım.
Hazırladığımız salçalı sosu mercimek ve bulgura ekleyelim. İnce doğranmış yeşillikleri, nar ekşisi ve limon suyunu da ilave edip yoğuralım. Yoğurduğumuz köfte harcını 15 dakika kadar dinlendirelim.
Son olarak elinizde istediğiniz şekli verip, kıvırcık marul ve limon eşliğinde servis edebilirsiniz.


Püf Noktası:

Mercimeği haşladıktan sonra şayet su çok az kalmış olursa bulguru ilave ettiğinizde üzerine bir miktar daha sıcak su ekleyebilirsiniz.

Resimde de gördüğünüz gibi ben köftelerimi yuvarlak (misketten biraz daha büyük) hazırladım bu sefer. Hatta bundan sonra hep bu şekilde yapacağım, sizlere de tavsiye ederim. Hazırlaması klasik şeklinden çok daha kolay oluyor. Bu fikri; paylaşımlarını instagram da keyifle takip ettiğim birkaselezzet Ayşe hanımdan aldım. Kendisine bir kez daha teşekkür ediyorum. Benim gibi 1 kilo mercimekle köfte yapan biri için büyük kolaylık oldu.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design