15 Şubat 2014 Cumartesi

Kuru Biber ve Patlıcan Dolması

Fazla söze gerek yok bilen bilir tadını... Şöyle bol nar ekşisiyle nasıl da güzel olur.. :) Ben çok severim. Siz de severseniz birde benim tarife göz atın...

Malzemeler:

8 adet kuru patlıcan
14 adet kuru dolmalık biber
1 su bardağı pirinç (ılık suda en az yarım saat bekletilecek)
2 tane kuru soğan (yemeklik doğranmış)
2-3 diş sarımsak (ben 2 dal taze sarımsak kullandım)
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
1 demet dereotu (ince kıyılmış)
Yarım demet maydanoz (ince kıyılmış)
karabiber, kekik, kimyon, tuz
1 tatlı kaşığı sumak
2 yemek kaşığı nar ekşisi
1 kahve fincanı zeytinyağ (türk kahvesi)
1 çay bardağı sıcak su

Pişerken Üzerine:

1 yemek kaşığı nar ekşisi
2 yemek kaşığı zeytinyağ
1 su bardağı sıcak su

Hazırlanışı:

İlk olarak dolmalıkları kaynayan suya koyup bir kaç dakika bekletiyoruz ve yumuşamalarını sağlıyoruz (çok fazla değil eriyebilirler).
Tavaya soğan, sarımsak ve zeytinyağı alıp kavurmaya başlayalım. Salçaları ekleyip kavurmaya devam edelim. Süzülmüş pirinçleri ekleyelim. Sumak hariç diğer baharatları ve 1 çay bardağı sıcak suyu da koyup ocağın altını kısalım. Suyu tamamen çektiğinde ocaktan alalım.
Biraz soğuduktan sonra dereotu, maydanoz, nar ekşisi ve sumağı da ekleyip iyice harmanlayalım.
İlk olarak patlıcanlardan başlayalım. Hazırladığımız iç harcıyla patlıcanları yarısına kadar soldurup, ağız kısımlarını bastırarak kapatalım ve yatay şekilde tencereye dizelim.
Biberlere de aynı işlemi uygulayalım ve patlıcanların üzerine dizelim.
Hazırladığımız dolmaların üzerine nar ekşisi, zeytinyağ ve 1 su bardağı sıcak suyu ekleyip tencereyi ocağa koyalım. Kaynadığı anda altını en kısığa alalım. Yaklaşık 20 dakika pişirelim. Ocağın altını kapatalım ve kendi halinde ılınmasını bekleyelim.
Dolmaları servis tabağına alalım ve limon ve nar ekşisi eşliğinde servis edelim. Afiyet olsun...


Püf Noktası:

Yaz aylarında dolma yaptığımda iç malzemesini pişirmeden çiğ olarak hazırlıyorum. Ama kuru dolma hazırladığımda, dolmalık malzeme haşlanıp yumuşadığı için iç malzemesi pişene kadar dağılabileceğinden dolayı hafif kavurup hazırlıyorum. Size de bu şekilde hazırlamanızı tavsiye ederim.

Eğer arzu ederseniz; dolmaları pişirmeden önce eklediğiniz suya 1 tatlı kaşığı salça ekleyebilirsiniz. Bu şekilde soslu bir dolma yapmış olursunuz. Ama ben bu şekliyle daha çok sevdiğim için tarifte yazmadım.




2 yorum:

  1. Benimde kış aylarında sıkça yağtığım yemektir. Ellerinize sağlık.
    http://cocuklarlamutfakta.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen yaprak sarması misali çerez oluyor bizde.. Teşekkür ederim...

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design