15 Şubat 2014 Cumartesi

Yoğurtlu Havuç Salatası - Yoğurtlu Mor Lahana Salatası - Pembe Sultan

Malum hafta sonu geldi. Hafta sonu demek; sevdiklerimizle oturduğumuz büyük sofralar demek benim için. Ehh o safralar da ne kadar renkli ne kadar süslü olursa o kadar keyifli olur. Salatalar sofraların süsü olduğuna göre bol bol yapalım diyorum. Bu üç salata benim en çok sevdiğim ve çok sık yaptıklarım. Ama bu güne kadar yazmamış olmama şaşırdım, hemen yazayım dedim. Mutlaka pek çoğunuzun bildiği, yaptığı tariflerdir. Ama bir de benim tariflerimle denemek isterseniz buyrun geçelim tariflerime....

Yoğurtlu Havuç Salatası İçin Malzemeler:

4-5 tane havuç (temizlenip, rendelenmiş)
1 su bardağı yoğurt (süzme yoğurt olursa daha iyi olur)
2 yemek kaşığı mayonez
3-4 yemek kaşığı zeytinyağı
1-2 diş sarımsak (rendelenmiş, kullanılmayadabilir)
tuz
yarım demet dereotu

Hazırlanışı:

Rendelenmiş havuçlar ve zeytinyağ tavaya alınır ve yumuşayıncaya kadar kavrulur.
Yoğurt, mayonez ve sarımsak (kullanılacaksa) ayrı bir kapta karıştırılır.
Havuçlar soğuyunca yoğurtlu karışımın olduğu kaba alınır.Kıyılmış dereotu da eklenip iyice karıştırılır.
Servis tabağına alınıp siyah zeytinle süslenerek servis edilir.
Afiyet olsun...
Yoğurtlu Havuç Salatası

Yoğurtlu Mor Lahana Salatası İçin Malzemeler:

Yarım mor lahana (ince kıyılmış)
1 su bardağı yoğurt (süzme yoğurt olursa daha iyi olur)
1-2 yemek kaşığı mayonez (kullanılmayabilir)
tuz, zeytinyağ
Birkaç dal maydanoz (süslemek için)


Hazırlanışı:

Derince bir kaba ince kıyılmış lahanalar, limon suyu ve tuz alınır. Elle iyice ovulur ve lahanaların yumuşaması sağlanır. Tamamen solan lahanalar bol suyla yıkanır ve süzgüye alınır.
Yoğurt, mayonez ve kullanılacaksa sarımsak ayrı bir kapta iyice karıştırılır.
Yoğurtlu karışıma süzülen lahanalar, tuz ve zeytinyağ eklenir. Karıştırılır.
Servis tabağına alınır ve maydanoz yapraklarıyla süslenir. Afiyet olsun...
                           Yoğurtlu Mor Lahana Salatası

Pembe Sultan nam-ı diğer Pancar Salatası İçin Malzemeler:

2-3 tane pancar (yaklaşık 1 kg)
1,5 su bardağı yoğurt
2 yemek kaşığı mayonez
1 diş sarımsak
tuz
yarım demet dereotu

Hazırlanışı:

Pancarları soyup temizledikten sonra, tencereye alıp yumuşayıncaya kadar haşlayalım(ben düdüklüde 15 dakika kadar haşlıyorum, pancarları 2-3 parçaya ayırmak işi hızlandırıyor).
Haşlanmış olan pancarları mutfak robotunda parçalayalım yada rendenin kalın tarafıyla rendeleyelim.
Rendelenmiş pancara yoğurt, mayonez, ezilmiş sarımsak, ince kıyılmış dereotu ve tuzu ekleyelim ve iyice karıştıralım.
Salatamızı servis tabağına alabiliriz. Afiyet olsun...

Pembe Sultan (Pancar Salatası)

Püf Noktası:

Bu tariflerde olduğu gibi tüm yoğurtlu salatalarınızda süzme yoğurt kullanmanızı tavsiye ederim. Çünkü taze yoğurt durdukça sulanma yapar ve salatanızın görünümünü bozar.
Ben mümkün olduğunca bu tip salatalarda sarımsak kullanmamaya yada sadece 1 diş sarımsakla hazırlamaya çalışıyorum. Evet sarımsak yoğurtlu salatalara çok yakışıyor ama aynı zamanda tadı ağırlaşıyor.
Bu renkli salataları çay sofralarınızda da kullanabilirsiniz.








0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design