9 Şubat 2014 Pazar

Zeytinyağlı Kereviz (portakallı)

Sebze candır.. Siz de bana katılıyor musunuz??? Sebze giren eve doktor girmez. Bunu bilir bunu söylerim. Ama kış aylarında sebze yemeği pişirmek biraz sıkıntılı. Ev halkı birini sevse birini sevmiyor. Hep bir şikayet. Yani bizim evde yok çok şükür bu durum. Oğlum biraz sıkıntı yapar ama yer. Hele ki bu zavallı kereviz... :) Pek çok eve girmeden geçer gider mevsimi. Tabii ki en büyük sebebi kokusudur. Aslında benim gibi sevenler için çok hoştur o keskin koku. Ama iddia ediyorum bu tarifle denediğinizde seveceksiniz. Daha önce de bir kereviz tarifi vermiştim. Ona da buradan ulaşabilirsiniz. Son olarak birkaç faydasından da bahsedip tarifime geçiyorum. Kereviz, iştah açar, ağız kokusunu giderir, anne sütünü artırır, sivilceleri azaltır, böbrek kumu ve taşlarının dökülmesine yardımcı olur, romatizmal şikayetleri azaltır. İşte yemeğimizin tarifi...

Malzemeler:

Yarım kilo kereviz (temizlenip iri küpler halinde doğranmış, kök kısmına yakın yerdeki taze yeşil yapraklarıyla birlikte)
2 tane orta boy patates (iri küpler halinde doğranmış)
2 tane orta boy havuç (yuvarlak doğranmış)
1 tane orta boy kuru soğan (piyaz doğranmış)
2-3 diş sarımsak (ben 2 dal taze sarımsak kullandım)
tuz, karabiber
5-6 yemek kaşığı zeytinyağ
1 tane kesme şeker veya yarım tatlı kaşığı toz şeker
1 su bardağı portakal suyu (3 tane portakaldan çıktı)


Hazırlanışı:

Yayvan bir tencereye yağı, soğanları ve sarımsakları alalım, hafif renkleri değişene kadar çevirelim. Üzerlerine kerevizin yaprakları hariç diğer sebzeleri koyalım, 5 dakika kadar çevirelim. Portakal suyunu ve baharatlarını ekleyelim. Kaynadıktan sonra en kısık ateşte 15 dakika pişirelim. Kereviz yapraklarını ekleyip 10 dakika daha pişirelim ve ocağı kapatalım. En az 1 saat dinlendirdikten sonra servis edebiliriz. Afiyet şifa olsun...


Püf Noktası:

Ben yemeğimi sadece portakal suyu ile hazırladım. Bu şekilde oldukça az sulu bir yemek oldu. Siz dilerseniz yarım bardak daha portakal suyu yada su ekleyebilirsiniz. 
Normalde havuç kullandığım zeytinyağlılara şeker kullanmam ama portakal suyunun keskinliğini alacağını düşündüğüm için biraz şeker ekledim yemeğime.
En az 1 saat dinlendirin dedim ama tüm zeytinyağlılarda olduğu gibi ne kadar dinşenirse lezzeti o kadar artar...


0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design