11 Mayıs 2014 Pazar

Kakaolu - Çikolatalı Puding


Bu gün anneler günü... :) Hepimizin anneler günü kutlu olsun.. Kadınlar ne sever?? Tabii ki çikolata. Burdan yola çıkarak gün bizim günümüz dedim vee bu harika puding tarifini paylaşmak istedim sizlerle.. Hem az malzemeli hem de çok pratik. En önemlisi de anne elinden olunca tadına doyulmaz oluyor. Ben dün akşam yaptım. Kendime anneler günü hediyesi olarak :) Sizlerde denemek isterseniz işte tarifim... :) 

Malzemeler:

4,5 su bardağı süt
2 yemek kaşığı nişasta
3 yemek kaşığı kakao
7 yemek kaşığı toz şeker
1 yemek kaşığı margarin veya tereyağ (ben teremyağ gurme kaymaklı kullandım)
1 paket vanilya
1 çay bardağı damla çikolata

Hazırlanışı:

Tencereye; süt, nişasta, kakao ve şekeri alalım ve iyice çırpalım. Ocağa alıp koyulaşıncaya kadar çırparak pişirelim. 
Koyulaşıp pişen pudingi ocaktan alalım. İçine 1 yemek kaşığı margarini ve 1 paket vanilyayı ekleyip, mikserle 5 dakika kadar çırpalım. 
Son olarak 1 çay bardağı damla çikolatayı ekleyip karıştırdıktan sonra kuplara paylaştıralım. Tamamen soğuduktan sonra üzerini istediğimiz gibi süsleyip servis edebiliriz. Afiyet olsun...



Püf Noktası:

Biz biraz tatlı seviyoruz isterseniz şeker oranını biraz azaltabilirsiniz.

Damla çikolata yerine, evdeki çikolatalarınızı kullanabilirsiniz (açılmış ama bitirilmemiş dolabı bekleyen çikolataları)

Ben süslemelerinde çilek ve dekor şekeri kullandım. Muz, çikolata parçaları ve hindistan cevizi de kullanılabilir.

Son olarak; pudinglerinizi ve tabii ki tüm sütlü tatlılarınızı buzdolabına kaldırırken, kapların ağızlarını mutlaka streç filmle kapatarak kaldırın. Bu şekilde kabuk tutmalarını engellemiş olur daha uzun süre lezzetini korumasını sağlamış olursunuz...

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design