26 Haziran 2014 Perşembe

Kahvaltılık Pratik Tarifler


Sizlerle çok sevdiğim iki kahvaltılık sos tarifimi paylaşacağım. Her ikisi de özellikle yaz aylarında kahvaltı soframdan eksik olmaz. Çok lezzetliler ama uyarmadı demeyin çok ekmek yediriyorlar.  Bu tariflerden ilkini canım kuzenim Bahar' dan öğrendim. Geçen yaz hem kahvaltılarımızın hem de ikindi çaylarımızın vazgeçilmezi olmuştu. İkinci tarifi aslında pek çoğunuz biliyor olabilirsiniz, ama bir de benden dinleyin istedim.. Buyrun geçelim tariflere...

Taze Naneli Lor İçin Malzemeler:

3 dolu yemek kaşığı lor peyniri (ben tulum loru kullandım)
1 tutam taze nane (yıkanmış, ben uç kısımlardaki saplarını da kullandım)
Zeytinyağ (3 yemek kaşığı kullandım, isterseniz artırabilirsiniz)

Hazırlanışı:

Yapımı son derece kolay. Mutfak robotunun haznesine tüm malzemeyi koyalım ve tamamen ezilene kadar robotta çekelim. Naneli lor ezmesi yenmeye hazır. Afiyet olsun...


Domatesli Biber Kavurması İçin malzemeler:

5 tane köy biberi (temizlenip, küçük doğranmış)
2 tane olgun domates (soyulup yemeklik doğranmış)
3-4 yemek kaşığı zeytinyağ
tuz, karabiber

Hazırlanışı:

Tavaya yağı ve biberleri alıp orta ateşte biberleri yakmadan kavuralım. Biberler yumuşamaya başlayınca domatesleri ve tuzu ekleyelim. Domatesler sularını çekene kadar kavurmaya devam edelim. Son olarak karabiberi de ekleyip ocaktan alalım ve servis edelim. Afiyet olsun...



Püf Noktası:

İlk tarifi farklı taze baharatlarla da hazırlayabilirsiniz. Dereotu, maydanoz ve reyhanla da yaptım hepsi birbirinden lezzetli oldu. 

Bu tarifi tuzsuz lor yada çökelekle hazırlayıp ramazanda sahur sofralarınızda değerlendirebilirsiniz. Ve tabii ki diyet yapanlar için de oldukça lezzetli bir peynir çeşidi. Yine bu güzel lor ezmesine bir tutam çörek otu da ekleyebilirsiniz.

İkinci tarif aslında yumurtasız menemen. Bence yumurtasız oluşuyla normalinden çok daha hafif.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design