22 Haziran 2014 Pazar

Tavuk Dürüm (Ev yapımı Lavaşla)


Hep söylediğim, savunduğum bir şey var ki; pazar günlerinin her öğünü özeldir, özel olmalıdır :) Neden mi?? Çünkü pazar sabahları herkes evdedir; okul tatil, iş tatildir (genelliyorum tabii ki). Akşam yemeklerinde de herkes evdedir. Kimse sofraya geç kalmaz yemeğe birlikte oturulur. Ehh durum böyle olunca da yemekleri de diğer günlerden biraz farklı olur. Siz de benim gibi düşünenlerdenseniz bu tarif tam size göre. Biz çok severiz. Özellikle de tavuk yemeklerinin delisi oğlum :) Umarım sizlerde beğenirsiniz. Mutlu pazarlar diliyorum ve tarifime geçiyorum...



Malzemeler:

Lavaş İçin:

1 su bardağı ılık su
2,5 su bardağı un
1 pkt instant maya (ben yuva maya kullandım)
Yarım tatlı kaşığı şeker
Yarım tatlı kaşığı tuz

İç Malzemesi:

Yarım tavuk göğsü (minik küpler halinde doğranmış)
1 tane büyük kuru soğan (piyaz doğranmış)
2 diş sarımsak (3'e-4' doğranmış)
1 tane kırmızı biber (küp doğranmış)
1 tane yeşil köy biberi (küp doğranmış)
4 tane orta boy domates (küp doğranmış)
3 yemek kaşığı sıvı yağ
1 tane defne yaprağı
1 çay kaşığı kekik
1 çay kaşığı köri
Yarım çay kaşığı karabiber
Tuz

Hazırlanışı:

İlk olarak hamuru yoğurarak başlayalım. Yoğurma kabına; suyu, şekeri ve mayayı koyalım. İyice karıştıralım ve maya erisin. Yavaş yavaş unu ve tuzunu ekleyelim. Oldukça yumuşak kıvamda bir hamur yoğuralım (bu un ölçüsü az gelirse unun kalitesi etkileyebilir, biraz daha ekleyebilirsiniz). Hamuru yoğurduğumuz kabın üzerini streç filmle kapatıp mayalanması için kenara alalım.

Bu arada iç malzemesini hazırlayalım. Tavaya ilk olarak sıvı yağ, küp doğranmış tavuk göğsünü ve sarımsakları alalım. Tavuk etleri tamamen renk değiştirdiğinde soğanları, biberleri ve defne yaprağını ekleyelim. Kavurmaya devam edelim. Biberler çok fazla solmadan domatesleri ilave edelim. Domatesler suyunu çekip yemek yağıyla kalınca altını kapatalım ve baharatlarını ekleyelim. Tavayı bir kapakla kapatalım ve iç malzemeyi kenara alalım.


Mayalanan hamuru küçük bezelere ayıralım (ben 8 beze yaptım). Oklava yada merdane hangisi rahat kullanıyorsanız, biraz un yardımıyla pasta tabağı büyüklüğünde açalım (çok kolay açılıyor zaten). Açtığımız lavaşları teflon tavada yağsız şekilde arkalı önlü pişirelim. Tüm hamuru bu şekilde hazırlayalım.


Lavaşlarımız hazır olunca iç malzemenin içindeki defne yaprağını çıkartıp hafif ısıtalım. Her lavaşa yeteri kadar iç malzeme koyup saralım ve servis edelim.
                                          

Ben yanına soğan salatası yaptım, yeşillik yıkadım. Tabii ki bir de bool köpüklü ayran. Afiyet olsun...


Maydanozlu sumaklı soğan salatası


Püf Noktası:

Derseniz ki Pınar bu yemeği hazır lavaşla hazırlasak ne olur.. Hiiç bişey olmaz. Kolay olan yemek daha da kolay olur. Ben hazır lavaşların tadını sevmediğim için kendim yaptım. Tercih sizin. Ama lavaşın yapımı anlatımından daha kolay benden söylemesi:))
Önümüz de ramazan var. İftar için değişik bir şeyler denemek isterseniz, bir çorbayla hoş bir menü olabilir...

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design