24 Ağustos 2013 Cumartesi

Buğday Salatası

Malzemeler:

1 su bardağı dövme buğday
Taze soğan
Maydanoz
Taze nane
Semizotu
Zeytinyağı
Limon
Sumak
Tuz

Hazırlanışı:

Buğdayları 1 litre su ile yumuşayana kadar haşlıyoruz. Tüm yeşillikleri ince ince doğrayarak ilave ediyoruz. Yağ, limon suyu ve tuzu karıştırarak sos hazırlıyoruz. Hazırladığımız sosu salatamıza döküyoruz. Son olarak üzerini sumakla süsleyerek servis yapıyoruz.

Afiyet olsun :)



Püf Noktası:


  • Mevsiminde aldığım kiraz domasteleri ortadan ikiye kesip kurutuyorum. Salatalarda ve yemeklerde kullanıyorum. Örneğin bu salataya da bir kase kuru domatesi, sıcak su ile yumuşayana kadar ıslattıktan sonra, süzüp ilave ettim. Kuru domates bu tip salatalara ayrı bir lezzet katıyor, tavsiye ederim.

  • Buğdayları haşlayıp, soğuyunca porsiyonlara ayırıp, buzdolabı poşetlerine koyarak saklayabilirsiniz. Böylece dilediğiniz an elinizin altında olur.

  • Bu salata Karatay Diyeti diye bilinen diyette de tavsiye edilen bir salata. Bir öğünde yalnızca bu salata doyurucu olabildiği gibi, ikindi çaylarınızın yanında da ikram edebilirsiniz.

7 yorum:

  1. Offf çok severim buğdayı hele ki salata olunca denemek lazım hem çok besleyici hemde nefis ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buğdayı hem bu şekilde salata olarak hem de çorbalarda oldukça sık kullanmaya çalışıyorum. Denemenizi tavsiye ederim geçekten çok lezzetli bir salata. Hatta başlı başına yemek bile olabilir.. Teşekkürler...

      Sil
  2. Bakliyatla salata yapmak oldukça keyifli. Bende bir kaç yaptım. Sizin yaptığınız gibi kuru domatesle ve közlenmiş kırmızı biberle. İkisi de ayrı lezzetli ...Ellerinize sağlık.
    http://cocuklarlamutfakta.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Bakliyatlarla yapılan salatalar lezzetli oldukları gibi sağlılkı da oluyor. Sizin de ellerinize sağlık..

      Sil
  3. Merhabalar,
    Ben de bloğumda paylaşmıştım, sizin ki de Annemin yaptığı salataları andırıyor, buğdaylı, bulgurlu, kuskuslu, ...... ve sebzelerden sayısız çeşitte salata yapılıyor ve bunların hepsi de harika oluyor bence de hem de sağlıklı...
    Elinize sağlık.
    Benim tariflerim de farklı gelebilir sizlere, ziyaret etmenizi umarım, ayrıca bu şekilde bilgi paylaşımlarında bulunabilir, keyifli dakikalar geçirebiliriz birlikte:))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Fulya hanım bakliyatla yapılan her türlü salatayı çok sverim sıkça yaparım :) Annenizin de sizinde ellerinize sağlık. Paylaşımlar konusunda kesinlikle sizin gibi düşünüyorum :)

      Sil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design