29 Ağustos 2013 Perşembe

Zeytinyağlı Taze Fasulye


Zeytinyağlıları sevmeyen yoktur herhalde. Ben de çok sevenlerdenim, özellikle de taze fasulyeyi. Hele ki bir gün dolapta bekledikten, iyice dinlendikten sonra tadına doyum olmaz. Bana göre olmazsa olmazı da pirinç pilavıdır..:)

Malzemeler:

Yarım kilo taze fasulye 
2 orta boy kuru soğan
2-3 diş sarımsak
5-6 tane olgun domates
yarım çay bardağı zeytinyağ
Yarım türk kahvesi fincanı su (koyulmayabilir)
1 tane kesme şeker
tuz

Hazırlanışı:


Taze fasulyelerin (ben ince olanlardan kullanıyorum, daha lezzetli olduklarını düşünüyorum) başlarını ve varsa kılçıklarını temizledikten sonra boylarına göre 2 ye yada 3 e bölün. Kuru soğanı ve sarımsağı yemeklik doğrayıp zeytinyağla birlikte tencereye alın. Siz domatesleri soyup küçük küçük doğrayana kadar soğanlar kısık ateşte kavrulsun. Domatesleri ilave edin, birkaç kez çevirdikten sonra fasulyeleri de ilave edin. 10 dakika kadar kısık ateşte ara ara karıştırarak domateslerin iyice sularını bırakmasını ve fasulyelerin renginin sararmasını sağlayın.Tuzu, şekeri ve gerekiyorsa yarım fincan suyu da ilave edip tencerenin kapağını kapatıp en kısık ateşte pişmeye bırakalım. Pişen yemeği, iyice soğuduktan sonra (zaman varsa buzdolabında da bekletin) tabağa alıp üzerine 1 yemek kaşığı kadar zeytinyağı döküp servis edebiliriz. Afiyet olsun...



Püf Noktası:


Ben yazları fasulye pişirdiğimde salça kullanmam. Domatesin renginin yeterli olduğunu düşünüyorum Ayrıca salça kullanmadan daha hafif oluyor. 

Tencerede pişen yemeklerimin hemen hemen hepsini düdüklü tencerede pişiriyorum (fikirlerine çok değer verdiğim iki büyüğümün önerisiyle). Bu yemeği düdüklüde (buharı çıktıktan sonra) 15 dakika da pişirdim. Ama ocağın altını kapattıktan yarım saat sonra açtım kapağını ki; ılınırken de buharını, lezzetini kaybetmesin.


0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design