20 Eylül 2013 Cuma

Kısır

En sevdiklerimdendir. Hiç dayanamam. Yapması hiç zor gelmez. İşte tam da öyle bir gün. Kuzucuklar keyifle kısırı yerken, bende tarifini sizlerle paylaşayım...

Malzemeler:

3 su bardağı ince bulgur 
2,5 su bardağı sıcak su 
tuz
1 demet maydanoz (ince doğranmış
2 demet roka (ince doğranmış)
2 demet dereotu (ince doğranmış)
1 orta boy salatalık (küçük doğranmış)
1 orta boy kırmızı biber (küçük doğranmış)
2 orta boy kuru soğan
2 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
1 su bardağı zeytinyağ
karabiber
kimyon
kuru nane
kekik
sumak
1 limon suyu
nar ekşisi

Hazırlanışı:

Bulguru genişçe bir kaba alıp tuzu ekip karıştırdıktan sonra 2,5 bardak sıcak suyla ıslatalım ve üzerini kapatalım. 15-20 dk kadar bekletelim.
Soğanları küçük küçük yemeklik doğrayıp zeytinyağ da kavuralım. Kavrulan soğana salçaları ve sumak haricindeki baharatları ekleyelim. Ocağın altını kapatalım. Yumuşayan bulgura salçalı sosu iyice yedirelim.
Limon suyu, nar ekşisi ve sumağı da ekleyip tekrar karıştıralım. Son olarak kalan malzemeleri de bulgura ekleyip karıştırdıktan sonra kısırımız servise hazır. Afiyet olsun...


Püf Noktası:

Benim kısır yapımındaki en önemli püf noktam soğan ve salçayı kavururken baharatları da eklemek. Bu şekilde baharatların aromalarının daha fazla ortaya çıktığını düşünüyorum. 

Ben çocuklara yaptığım için pul biber koymadım, acı sevenler ekleyebilir.

Yağ oranı az gelirse üzerine çiğ olarak ilave edilebilir.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design