15 Eylül 2013 Pazar

Kıymalı Hünkar Beğendi


Malzemeler:

250 gr. kıyma (az yağlı)
2 adet domates
2 adet yeşil biber
1 adet kırmızı biber
2 orta boy kuru soğan
3-4 diş sarımsak
4 yemek kaşığı zeytinyağ
1 yemek kaşığı domates salçası
tuz
karabiber
kimyon
kekik

Beğendi İçin Malzemeler:

4 Adet orta boy bostan patlıcan
2 yemek kaşığı sıvı yağ
2 yemek kaşığı un
1,5 su bardağı süt
1 su bardağı kaşar peyniri rendesi (ben tulum peyniri kullandım)
tuz
karabiber

Süslemek için maydanoz

Hazırlanışı:

İlk olarak patlıcanları ocakta veya fırında közleyelim. Közlenen patlıcanları soyup temizledikten sonra çatalla ezelim. Tencereye 2 yemek kaşığı yağ ve unu alıp kavuralım. Un kokusu çıkınca sütü ilave edelim. Hazırladığımız beşamel sosa patlıcanları,tuz, karabiber ve peynir rendesini  de ekleyip iyice karıştırdıktan sonra tencereyi ocaktan alalım.Yemeğin beğendi kısmı hazır.
4 yemek kaşığı zeytinyağ ve kıymayı tavaya alalım. Kıymanın rengi tamamen dönünceye kadar karıştırarak kavuralım. Kavrulan kıymaya sırasıyla; sarımsak, soğan, biberler, küçük doğranmış domates, salça ve baharatları ekleyelim. Kısık ateşte 10 dakika kadar pişirip ocaktan alalım.
Servis tabağına ilk olarak patlıcanı, üzerine de kıymalı karışımı koyalım. İnce kıyılımış maydanozla süsleyip servis edebiliriz. Afiyet olsun...


Püf Noktası:

Bu tarifi kıyma yerine kuşbaşı et kullanarak da yapabilirsiniz. Bana kıymayla daha hafifi geldiği için tercih ettim. 

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design