14 Eylül 2013 Cumartesi

Milföy Hamuru ile Börek


Çalışmaya başladıktan sonra haftasonları ve tabi ki uzun uzun kahvaltı etmek daha bir kıymetli oldu bana. Herhalde sadece bana değil herkese kıymetlidir keyifli ve bol lezzetli bir pazar kahvaltısı. Bende öyle olduğunu düşündüm ve kimsenin hayır diyemeyeceği iki tarifi sizlerle paylaşmak istedim...

Malzemeler:

10 yaprak milföy hamuru
150-200 gr peynir (beyaz peynir,lor,tulum veya kaşar peyniri)
1 adet domates
1 adet yeşil biber
bir tutam maydanoz
1 yumurta (beyazı iç harcına, sarısı üzerine)
susam ve çörekotu

Hazırlanışı:

İlk olarak iç harcını hazırlayalım. Domatesi, biber ve maydanozu ince ince doğrayıp peynire ilave edelim. Yumurtanın beyazını da ekleyip tüm malzemeyi karıştıralım. Milföy hamurunu iki şekilde hazırlayacağız. İlki Karnıyarık Börek olacak. Bunun için milföy hamurunu dikdörtgen olacak şekilde elimizle hafifçe açalım. Uç kısmına bir miktar iç malzemesinden koyup saralım. Kat yeri alta gelecek şekilde fırın tepsisine koyalım. Üst kısmını çok derin olmadan bıçakla keselim.


İkinci börek için kare hamurun dört ucundan ortaya doğru keselim.
Ortasına iç malzemesini koyup, her parçanın bir ucunu ortada birleştirelim.


Bu böreğimiz de Rüzgar Gülü  şeklini almış olacak. Hepsini tamamladıktan sonra üzerlerine yumurta sarısı sürüp, susam ve çörekotuyla süsledikten sonra böreklerimiz pişmeye hazırlar. Yaklaşık 15-20 dakika sonrada yenmeye hazırlar. Afiyet olsun...


Püf Noktası:

Bu tarifteki gibi üzerine yumurta sarısı sürülecek böreklerin iç harcını hazırlarken, yumurtanın beyazını da harca karıştırıyorum. Hem harç daha kıvamlı oluyor hem de kalan yumurta beyazı dolapta beklemiyor ( sarısıyla beyazını özellikle sürmüyorum, piştikten sonra böreğin üzerinde hoş görünmüyor).

Ben mutfağımda şarküteri kullanmayı pek sevmiyorum. Sevenler iç malzemesine sucuk veya sosis de ekleyebilir. 

Özellikle rüzgar gülü şeklinde olanlar evin minikleri için güzel bir pazar sürprizi olabilir...


0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design