18 Ekim 2013 Cuma

Etli Nohut Yemeği

Merhabalar... Öncelikle herkese mutlu bayramlar diliyorum. Bu gün 4. günü kurban bayramının. Geldi geliyor derken bitti bile. Ne demişler sayılı gün çabuk geçermiş. Gelelim tarifimize. Benim etle aram hiç ama hiç iyi değil. Hiç yemesem aramayacağım. Ama şimdi sizlerle paylaşacağım yemeği de etsiz ne yaparım ne de yerim...:))
Yemeğin tarifini yıllar önce  arkadaşım Sibel' den almıştım. O gün bugündür bizim evde nohut bu tarifle pişer, keyifle de yenir. Manisa' nın ilçelerinde de düğün yemeği olarak  pişirilirmiş. Mutlaka denemenizi tavsiye ediyorum. İşte tarifimiz....

Malzemeler:

1,5 su bardağı nohut (ıslatılmamış haliyle)
350-400 gr kuzu veya dana eti (kemikli yada parça et olarak tercih size kalmış)
5-6 su bardağı su
2,5 yemek kaşığı un 
tuz, karabiber
3 yemek kaşığı zeytinyağ

Hazırlanışı:

1,5 su bardağı nohutu bir gece önceden sıcak suyla ıslatıyoruz.
Yemeğe ilk olarak etleri pişirmekle başlayacağız. Etlerimizi düdüklü tencereye alıp yağını da ekleyerek, etlerin rengi değişene kadar yağda çevirelim. Etlerin üzerine 6 su bardağı sıcak su ekleyip (buharı çıktıktan sonra) 25-30 dakika pişirelim. Bu arada suda bekleyen nohutları bir süzgüye alalım ve iyice suyunun süzülmesini sağlayalım. Suları süzülen nohutlara 2,5 kaşık unu ekleyelim ve bütün nohutların unlanmasını sağlayalım. Süzgüyü sallayarak fazla unları eleyelim. Düdüklüde pişen etlerin üzerine (bu aşamada eğer kullandığınız et kemikliyse kemiklerini ayırmanızı tavsiye ederim. Ben öyle yapıyorum tercihinize kalmış) unlu nohutları ekleyelim. Tuz ve karabiberini de ekleyip düdüklüyü tekrar kapatalım ve yaklaşık 20 dakika (buharı çıktıktan sonra) daha pişirelim (eğer suyu azaldıysa bir miktar sıcak su eklenebilir). Pişen yemeği 10 dakika kadar da kapağını açmadan dinlendirdikten sonra yemeğinizi  servis edebilirsiniz. Tabi ki yanına bir de pirinç pilavı olursa, işte o zaman ziyafet tam olur..:) Şimdiden afiyet olsun...




Püf Noktası:

Bu yemeği mutlaka düdüklü tencerede yapmanızı tavsiye ediyorum. Hem etlerin ve nohutun yumuşacık olmasını sağlıyor hem de süreyi kısaltıyor.

Yemeğinizi hazırlarken kullanacağınız etin yağ oranına göre malzeme listesindeki yağı koymayabilirsiniz. 

Ayrıca sadece zeytinyağ değil istediğiniz yağı (tereyağ, margarin) kullanabilirsiniz.

Et oranını isteğe göre artırabilirisiniz.

Nohutu ekledikten sonraki verdiğim pişme süresi kullandığınız nohutun cinsine göre değişkenlik gösterebilir.

Eğer yemek piştikten sonra suyu fazla yoğunsa bir miktar sıcak suyla açabilirsiniz.(fazla un kalmasından kaynaklanabilir)

Aynı tarifi tavuk göğüs etiyle de yapıyorum, o şekilde de çok lezzetli oluyor.

Nohutlarınızı akşamdan ıslatacağınız su sıcak ve tuzlu olursa, pişirirken çok daha iyi bir sonuç alırsınız.

Mutlaka bir kez denemenizi tavsiye ederim, henüz tadıp da beğenmeyen olmadı..:)

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design