13 Ekim 2013 Pazar

Galeta Unlu Tatlı (Kıbrıs Tatlısı)

Geldi çattı bir bayram daha.  Bayramların vazgeçilmezleridir tatlılar.  Buyrun tarifime...

Malzemeler:

3 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı galeta unu
1/2 su bardağı ince çekilmiş ceviz
yarım çay bardağı hindistan cevizi
1 pkt vanilya
1 pkt kabartma tozu

Şerbeti İçin:

2 su bardağı toz şeker
2,5 su bardağı su
yarım limon suyu

Kreması için:

3 su bardağı süt
4 yemek kaşığı buğday nişastası (tepeleme)
3 yemek kaşığı toz şeker
1 pkt krem şanti (toz olarak kullanılacak)

Üzeri İçin:

Hindistan Cevizi


Hazırlanışı:

İlk olarak şerbeti hazırlayarak başlayalım tatlımızın yapımına. Ben şerbeti normalden biraz farklı hazırlıyorum. Şekeri karamelize ederek yapıyorum şerbetimi. Bu şekilde daha kıvamlı bir şerbet elde ediyorum. Tencereye 2 bardak şekeri koyup ocağın altını yakalım. Kısık ateşte şeker tamamen eriyip, kahverengileşmeye başlayınca 2,5 bardak sıcak suyu ilave edelim. Bu aşamada biraz dikkatli olmak gerekiyor. Çünkü köpürüyor. Suyu dökünce erimiş olan şeker tekrar katılaşıyor ama hemen eriyor. İçine 2-3 damla limon suyunu da damlatıp 5 dakika kadar kısık ateşte kaynattıktan sonra şerbetimiz hazır.
Tatlının keki için ilk olarak yumurta ve şekeri iyice çırpalım. Üzerine yağını ekleyelim. Son olarak galeta unu, kabartma tozu, vanilya,hindistan cevizi ve cevizi de ekleyerek kek karışımını hazırlayalım. Yağladığımız bir fırın tepsisine (ben yuvarlak borcam kullandım) dökelim. Önceden ısıtılmış 170 derece fırında pişirelim (çok çabuk pişiyor).
Pişen kekin ilk sıcaklığı çıktıktan sonra üzerine soğuttuğumuz şerbeti dökelim.
Tatlımız bir kenarda soğurken biz kremasını hazırlayalım. Süt, şeker ve nişastayı tencereye alalım. Soğukken iyice çırpalım. Tencereyi ocağa alıp, kısık ateşte çırpmaya devam ederek kaynatalım. Ocağı kapatıp çırpmaya devam edelim. Ilındıktan sonra içine 1 poşet toz krem şanti (sade) ekleyip çırpmaya devam edelim.
Hazır olan kremayı tatlımızın üzerine dökelim.
Son olarak üstünü bol hindistan ceviziyle süslediğimiz tatlımız servise hazır. 
Hepimiz için çok tatlı bir bayram olsun. Yapanların ellerine sağlık, yiyenlere afiyet olsun...:)


Püf Noktası:

Tatlının şerbetini tarifteki gibi yapmak istemezseniz, klasik şerbette hazırlayabilirsiniz. Suyu ve şekeri tencereye alın. Kaynadıktan sonra limon suyunu ekleyip kısık ateşte 5 dakika daha kaynatın şerbetiniz hazır. Yukarıdaki şerbetin tek farkı daha yoğun olması ve renginin biraz kırmızılaşması. 

Sizlere bir önerim de vanilya kullanımı ile ilgili olacak. Ben yumurta kokusuna karşı biraz fazla hassasım. Özellikle de tatlılarda. Bu sebeple bu tarifte 2 vanilya kullandım. Malzeme listesine 1 yazdım normali bu olduğu için ama bana yetmiyor:) Eğer siz de benim gibiyseniz 2 paket vanilya kullanın ve yumurtayla şekeri çırparken vanilyaları da ekleyin karışıma. İşe yaradığını göreceksiniz.

Tatlının şerbetini dökmeden önce dilimlemiyoruz ama tepsinin kenarlarından bıçak yardımıyla ayrılmasını sağlayın. Bu şekilde kek şerbeti daha kolay emecektir.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design