5 Ekim 2013 Cumartesi

İçi Dışı Bir poğaça

Bu ismi ben koydum poğaçaya. Aslında belki bir çoğunuz biliyor ve yapıyorsunuzdur. En başta da dediğim gibi herkesin bildiği tariflere benim dokunuşum. Neden bu isim dersek eğer; tabii ki cevabım çocuklar olur. Bu poğaçayı etüt te yaptım benim kuzucuklara. Bir çoğu peynir sevmiyor. Her tür peyniri hemde. Ben de poğaçanın içini yani peynir karışımını dışına yani hamuruna ekledim böylelikle anlamadılar ve afiyetle yediler.
İşte tarifi...

Malzemeler:

3 yumurta (1 tanesinin sarısı üzeri için ayrılacak)
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı sıvı yağ
150-200 gr kadar peynir (beyaz peynir veya tulum loru)
yarım demet maydanoz
tuz
Aldığı kadar un
Üzeri için susam/çörekotu

Hazırlanışı:

Yumurtalar (1 tanesinin sarısı hariç), yoğurt ve sıvı yağı iyice karıştıralım. Karışıma peyniri, maydanozu ve tuzunu ekleyip karıştırmaya devam edelim. Sıvı karışıma kabartma tozunu ve yavaş yavaş unu ekleyerek yoğuralım. Ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edelim. 
Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp yuvarladıktan sonra fırın tepsisine dizelim. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp susam serptiğimiz poğaçaları kızarana kadar pişirelim. 
Yapanların ellerine sağlık, yiyenlere afiyet olsun...



Püf Noktası:

Peynirli karışımın hamur malzemesine karıştırılması yukarıda da söylediğim gibi peynir sevmeyen çocuklar için iyi bir fikir. Poğaçanızı bu şekilde hazırlayıp kuzucukların beslenme çantalarını şenlendirebilirsiniz.

Bu şekilde yapıldığında pratiklikte kazanmış oluyor ama aynı tarifi peynir ve maydanozu hamura koymadan yapıp iç malzemesi olarak da hazırlayabilirsiniz.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design