5 Ekim 2013 Cumartesi

Yoğurtlu Kabak kızartması


Kızartma bu sevilmez mi hiç... Bende severim, severim ama pişirirken eziyeti, yağ kokusu yerken kalorisi say say bitmez. Eeee yemicez mi ??? Nasıl??? İşte böyle...

Malzemeler:

1 kg kabak 
3 adet orta boy patates
3-4 diş sarımsak
3-4 yemek kaşığı sıvı yağ
tuz

Üzeri için:

Yoğurt 
Pulbiber
İnce kıyılmış dereotu

Hazırlanışı:

Kabakları ve patatesleri temizleyip yıkadıktan sonra, kuşbaşı büyüklüğünde doğrayalım. Teflon bir tencereye veya wok tavaya (ben wok tava kullanıyorum) 3-4 kaşık sıvı yağı ve ince kıyılmış sarımsakları koyup ocağa alalım. Sarımsakların kokusu çıkınca sebzeleri de tencereye alalım. Sebzelerin üzerine yeteri kadar tuz ekip tencerenin kapağını kapatalım. Ara ara karıştırarak tamamen pişmelerini sağlayalım. Pişen kızartmamızı servis tabağına alıp biraz ılımasını bekleyelim.
Yoğurdu koyu bir kıvamda hazırlayıp, tabağa aldığımız sebzelerin üzerine dökelim. İnce kıyılmış deretou ve pul biberle süsleyip servis edebiliriz. Afiyet olsun...



Püf Noktası:

Yaklaşık 2 yıldır kızartmayı bu şekilde hazırlıyorum. Bol yağla yapılan kızartmadan lezzet olarak farkı yok ama çok daha hafif olduğu kesin. Denemenizi tavsiye ederim. 
Yalnızca patlıcan bu şekilde pek lezzetli olmuyor.Onun haricinde kızartma yaptığınız tüm sebzelere uygulayabilirsiniz...
Sarımsak kullanmak istemezseniz koymayabilirsiniz, ben kabağa çok yakıştırdığım için kullanıyorum.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design