5 Ekim 2013 Cumartesi

Zeytinyağlı Barbunya


Pek severim kendisini. Mevsiminde bol bol pişirdiğim yetmez, kış için de derin dondurucuya bol bol koyarım. Bugün pazarda dolaşırken tezgahtar son hafta diye bağırınca dayanamadım. Hemen aldım yarım kilo. Pişirdim, sizlerle de paylaşayım dedim.

Malzemeler:

Yarım kilo taze barbunya
4-5 tane domates
1 tane kırmızı biber
2-3 tane yeşil biber
2 tane orta boy patates (küp doğranmış)
1 tane havuç (küp doğranmış)
2 orta boy kuru soğan
2-3 diş sarımsak
1 tatlı kaşığı domates salçası
yarım çay bardağı zeytinyağ
bir tutam ince doğranmış maydanoz

Hazırlanışı:

İlk olarak soğanı, sarımsağı ve biberleri küçük küçük doğrayıp zeytinyağla birlikte tencereye alalım ve hafif kavuralım. Soğanlar sararmaya başlayınca kabuklarını soyup yemeklik doğradığımız domatesleri ekleyelim. Domateslere salçayı ve baharatları da ekleyip karıştıralım. Patatesi, havuç ve barbunyaları da ekleyip tüm malzemeyi harmanladıktan sonra üzerini geçecek kadar su ilave edelim. Kaynamaya başdıktan sonra kısık ateşte barbunyalar yumuşayıncaya kadar pişirelim.
Pişen yemeğimizi bir servis kabına alıp, biraz ılındıktan sonra maydanozla süsleyelim. Afiyet olsun...



Püf Noktası:

Daha önce verdiğim taze fasulye tarifinde de yazdığım gibi ben sebze yemeklerimi düdüklü tencerede yapıyorum. Barbunyayı da düdüklü de pişirdim. 1 çay bardağı su koydum pişirirken. Yaklaşık 20-25 dakikada pişti yemeğim

Barbunyaları kabuklarını ayıkladıktan sonra 10 dakika kadar kaynar suda haşlayın. Bu işlem barbunyanın kara suyunun çıkmasını ve yemeğinizin daha berrak olmasını sağlayacaktır.

Ayrıca, pişen yemeğinize 2-3 kaşık zeytinyağ ilave etmenizi ve mutlaka bir gece bekletip tüketmenizi tavsiye ederim. 

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design