23 Ekim 2013 Çarşamba

Ufo Kurabiye (Vakko Kurabiye)


Malzemeler:

Yarım pkt. margarin (yumuşak)
1 çay bardağı sıvı yağ
1 su bardağı pudra şekeri
1 su bardağı buğday nişastası
2 yumurta
2 yemek kaşığı kakao
3,5 - 4 su bardağı un
1 pkt kabartma tozu
1 pkt vanilya

Hazırlanışı:

Kakao ve un haricindeki tüm malzemeyi karıştırma kabına alıp karıştıralım. Unu yavaş yavaş ekleyerek yoğuralım (3 bardaktan sonrasını hamurun kıvamına göre ekleyelim). Ele yapışmayan şekil verilebilecek bir kıvama gelen hamuru ikiye ayıralım. Bir parçası biraz daha büyük olsun. 

Daha küçük olan parçaya kakaoyu ekleyip tekrar yoğuralım. Beyaz olan hamurdan ceviz büyüklüğünde, kakaolu hamurdan ise biraz daha küçük yuvarlaklar hazırlayalım(sayıları eşit olsun).

Hazırladığımız hamurlardan birer tane avcumuza yan yana koyalım ve bu kez ikisini birlikte yuvarlayalım. Kurabiyelerin üzerine bastırmadan tepsiye dizelim. Tüm hamurlara aynı işlemi yaptıktan sonra 180 derece fırında kurabiyelerin altları üstleri hafif pembeleşene kadar pişirelim.
 Kurabiyelerimiz kahvelere arkadaşlık etmeye hazır. Afiyet olsun...


Püf Noktası:

İki hamuru birleştirirken avcunuzda fazla çevirin. Hamurların tamamen birbirine karışması gerekiyor. Şeklini tam olarak bu şekilde alıyor. Kurabiyenin en önemli özelliği bu.

Ben kurabiyeyi hazırlarken NESTLE ÇİKOLATA ŞEFİ kakaoyu kullandım. Herkese tavsiye ediyorum. Çok memnun kaldım.

Bu malzemelerle 35 tane kurabiye çıkıyor.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design