12 Aralık 2013 Perşembe

Mandalinalı - Haşhaşlı Kek #yemekfirtinasi 6. gün

#yemekfıtinasi nda 6. güne geldik bile. Günün konusu evden eksik olmayan kek tarifi. Yani evin en çok beğenilen keki. 
Mandalina kış aylarında en sevdiğim meyvedir. Portakal çok asitli olduğu için fazla yiyemiyorum. Mandalina daha masum yada bana öyle geliyor :) Kışın yapılan pek çok tarifte, tatlıda, kekte portakal kullanılıyor. Mandalina pek tercih edilmiyor. Ama emin olun nefis oluyor. Bizim evde bu kekin henüz ikinci günü gördüğünü görmedim ben :) Mis gibi mandalina kokusu, çıtır çıtır dişe gelen haşhaş taneleri keyfinize keyif katacak...
İşte tarifim...

Malzemeler:

3 tane yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıvı yağ
1,5 çay bardağı mandalina suyu (4 tane mandalinadan çıktı)
1 çay bardağı süt
1 paket kabartma tozu
3 yemek kaşığı haşhaş tohumu
3 su bardağı un

Hazırlanışı:

Karıştırma kabına yumurtalar kırılır iyice çırpılır. Şeker eklenip krema kıvamına gelene kadar çırpılmaya devam edilir. Sırasıyla yağ, mandalina suyu ve süt eklenir. Tamamen karışan sıvı karışıma un ve kabartma tozu da eklenir ve çırpılmaya devam edilir. Son olarak haşhaş tohumları da eklenir ve kek karışımı hazır hale getirilir. Yağlanmış büyük kek kalıbına boşaltılır.
 Önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında  pişirilir. Fırından çıkınca ilk sıcaklığı geçmiş olan kekinizin üzerine pudra şekeri eleyip servis edebilirsiniz.



Püf Noktası:

Aynı tarifi portakalla da yapabilirsiniz.
Benim kullandığım mandalinalar çok tatlıydı. Kullandığınız meyvenin tadına göre şeker oranını arttırabilirsiniz.

Fırında pişen tarifler için dakika vermeyi pek doğru bulmuyorum . Mutlaka takip ederek pişirin. Fırınınızın ısısı yüksek olabilir ve kötü sonuçlar doğurabilir.

Ben kek pişirirken, ilk olarak fırını boş ve alt üst ayarında ısıtıyorum. Sonra keki fırına koyup sadece alt ayarına getiriyorum. İlk 20-25 dakika boyunca alttan kabarıp pişiyor. Sonra kalan zamanda üst ayarını da açıyorum. Size de fikir olabilir.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design