10 Aralık 2013 Salı

Mısır Unlu Tavuk Baget #yemekfirtinasi 4. gün ''ev ahalisini mutlu etme zamanı''

Bu yemeği geçtiğimiz hafta içinde yaptım. Paylaşsam mı paylaşmasam mı derken #yemekfirtinasi etkinliğine kısmet oldu. Oğlum tavuğu hele ki bu şekilde pişmiş olanına bayılır. Abartmıyorum her gün olsa hayır demez. Yani tam da konuya uygun bir durum ...:) Hem de çok kolay. Eee bana da sık sık yapmak düşüyor... Haydi buyrun tarife..

Malzemeler:

Tavuk baget (kaç tane isterseniz, Ben 12 tane yaptım)
5-6 yemek kaşığı mısır unu
tuz, karabiber
kızartmak için sıvı yağ

Hazırlanışı:

Tavuk bagetleri güzelce yıkayıp, bir tencereye alalım. Üzerlerini geçecek kadar su, tuz ve karabiber (isterseniz 1-2 diş sarımsak ve 1 tane de soğan soyup haşlama suyuna ekleyebilirsiniz) ekleyip, haşlayalım. 
Haşladığımız tavukların derilerini ayıralım (siz isterseniz ayırmayabilirsiniz). Tekrar üzerlerine hafifçe tuz ve karabiber ekelim. Sonra mısır ununa bulayıp, kızgın  yağda kızartalım. Yanına en çok patates kızartması yakışıyor. Şimdiden afiyet olsun...


Püf Noktası:

Tavuk etlerinizi haşladığınız suyu da bu soğuk günlerde harika bir çorba  yaparak değerlendirmeye ne dersiniz...

Aynı yemeği tavuk göğüs etlerini şeritler halinde keserek de yapabilirsiniz.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design