30 Ocak 2014 Perşembe

Mozaik Pasta

Herhalde etüt te en çok yaptığım tatlılardan birisidir. Pek bi sever benim kuzucuklar. Yapması kolay,  lezzeti tarifsizdir. Aslında çocukluğumuzun pastası. Şimdilerde benim de yaptığım gibi şekli sunumu değişti biraz ama lezzet hep aynı. Mozaik pastayı, pudingini kendiniz hazırlayarakta yapabilirsiniz. Ben işi iyice kolaylaştırıp hazır pudingle hazırladım. İşte tarifim...

Malzemeler:

3 pkt petibör bisküvi 
1 pkt bitter çikolatalı puding
1 pkt. çikolata sos (1,5 yemek kaşığı sos için ayrılacak)
4 su bardağı süt
1 çay bardağı damla çikolata

Sos İçin:

1,5 yemek kaşığı çikolata sos
1 çay bardağı süt

Üzeri için hindistan cevizi

Hazırlanışı:

Büyükçe bir kaba bisküviler alınıp kırıklanır.
Tencereye puding, çikolata sos ve süt koyulup çırpılarak pişirilir.
Pişen puding bisküvilere eklenir, iyice karıştırılır.
Damla çikolatalar da eklenir.
Ortası delik kek kalıbının içine büyük boy buzdolabı poşeti yerleştirilir (poşetin kapalı ucu, kek kalıbının ortasında kalacak şekilde kenarlarına doğru poşet açılır).
Hazırlanan bisküvili karışım kalıba düzgün bir şekilde boşaltılır. Poşetin kenarda kalan kısımlarıyla üzeri kapatılır.
Buzluğa kaldırılır ve en az 2 saat beklemeye bırakılır.
Bu arada sos malzemeleri küçük bir kaba alınır ve koyulaşana kadar karıştırılarak pişirilir.
Pasta buzluktan çıkartılır ve servis tabağına ters çevrilerek çıkartılır.
Üzerine hazırlanan sos dökülür ve hindistan ceviziyle süslenerek servis edilir.
Afiyet olsun...


Püf Noktası:

Pastanızı kullanacağınız farklı lezzetlerle zenginleştirebilirsiniz. Portakal kabuğu rendesi, havuç rendesi, muz, ceviz yada fındık parçaları birkaç seçenek olabilir.

Ben bu defa yuvarlak kek kalıbı kullandım. Ama baton kek kalıbıyla çok daha kolay yapılabiliyor.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design