4 Şubat 2014 Salı

Brüksel Lahanası

Brüksel lahanası... :) Bu küçük sevimli sebzenin mutfaklarımıza çok da sıklıkla girdiği söylenemez herhalde. Bizim mutfağa gireli henüz 2 yıl oldu. Mümkün olduğunca pişirmeye çalışıyorum tüm karşı koymalara rağmen. Bazı sebzeleri sırf yararlarından dolayı yemek lazım diye düşünenlerdenim. Bu sevimli sebzenin de çok ama çok faydası varmış yaptığım ufak araştırmaya göre. Karaciğer, mide ve kalınbağırsak kanserine yakalanma riskini azaltıyormuş. Kalp hastalıklarına yakalanmayı önleyip, kalp krizi riskini düşürüyormuş. Tansiyonu dengeliyor, gebelikte tüketildiğinde bebeğin zeka gelişimini destekliyormuş. Eee bu kadar faydası olan bir sebzeyi bol bol tüketmekte fayda var diye düşünüyorum ve geçiyorum tarifime...

Malzemeler:

Yarım kilo brüksel lahanası 
2 tane orta boy patates (iri küpler halinde doğranmış)
1 tane orta boy havuç (iri küpler halinde doğranmış)
6-7 tane arpacık soğan
2-3 diş sarımsak (ben 2 dal taze sarımsak kullandım)
1 şişe domates (yazdan hazırladığım şişe domateslerden kullandım, kullanılmayabilir)
1 tatlı kaşığı domates salçası (domates kullanılmayacaksa 1 yemek kaşığı)
1 kahve fincanı zeytinyağ
tuz, karabiber
sıcak su

Hazırlanışı:

Ben diğer sebze yemeklerim gibi bu yemeğimi de düdüklü tencerede hazırladım.
İlk olarak lahanalar bol suyla yıkanır ve kök kısımlarıyla ilk yaprakları temizlenir.
Tencereye yağ, soğan ve sarımsak alınıp hafif kavrulur. Havuçlar eklenip rengini verene kadar kavrulmaya devam edilir.
Domates ve salça eklenir ve salça kokusu çıkana kadar çevrilir.
Son olarak patates, lahanalar ve baharatları da ekleyip bir kaç kez çevirdikten sonra sebzelerin üzerine çıkmayacak kadar su eklenir. Düdüklü tencerenin kapağı kapatılır ve buharı çıktıktan sonra 15 dakika pişirilir. Sürenin sonunda ocak kapatılır ve kendi kendine soğumaya bırakılır.
İyice ılıdıktan sonra servis edilebilir.
Afiyet bol şifa olsun...


Püf Noktası:

Yemeği hazırlarken şeker kullanmadım. Havuç kullanınca gerek görmüyorum ama siz dilerseniz 1 tatlı kaşığı kadar şeker kullanabilirsiniz.
Tarif kısmında belirtmedim ama yemeği yerken ben hafif limon sıkıp yemenizi tavsiye derim.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design