19 Mart 2014 Çarşamba

Hamburger Ekmeğinde Ispanaklı Yumurta

Bu tarifi özellikle; küçük çocukların kolay sebze tüketebileceği alternatifler arayan anneler için paylaşmak istedim. Umarım faydası dokunur. Görüntüsü itibariyle ilgi çekeceğini düşünüyorum..

Malzemeler:

350 gr. Ispanak (1 demet) (temizlenmiş, yıkanmış, iri doğranmış)
1 orta boy kuru soğan (piyaz doğranmış)
2 diş sarımsak (ince kıyılmış)
4 yemek kaşığı zeytinyağ
3 tane yumurta
4 tane hamburger ekmeği (küçük boy)
1 çay bardağı kaşar peyniri rendesi
tuz, karabiber, pul biber

Hazırlanışı:

Hamburger ekmeklerinin üstleri dikkatli bir şekilde kesilir ve içleri oyulur.

Kenar ve iç kısımlarına fırçayla hafif zeytinyağ sürülür.
Tavaya zeytinyağ, soğan ve sarımsaklar alınır hafif kavrulur. Ispanaklar eklenir. Suyunu bırakıp çektiklerinde ocaktan alınır. Tuz ve karabiberi eklenir.

Ekmeklerin içlerine ıspanak paylaştırılır.

Ispanaklar biraz sıkıştırılıp, üzerine 1 yumurta kırılır, tuz ve karabiber ekilir.


(Ben 2 tanesini bu şekilde hazırladım, diğer ikisini ise)

Kalan 1 tane yumurta çırpılır. Kalan 2 ekmeğe pay edilir. Üstüne kaşar rendesi koyulur. Tuz, karabiber ve pul biber ekilir.


Üstleri kızara kadar 180 derce fırında pişirilir.
Afiyet olsun...


Püf Noktası:

İç malzemesini çeşitlendirmek sizin damak zevkinize kalmış:)

Mantar, kıyma, kırmızı biber ıspanağa ekleyebileceğiniz benim aklıma gelen malzemeler..

Başta küçük çocuklar için dedim ama; önden bir çorba, yanına ayranla harika bir akşam yemeği yada çay davetleriniz için hoş sunumlu bir alternatif olacaktır.

Unutmadan hanımlar;  ekmeklerin içinden çıkan, ekmek içlerini buzluğa kaldırıp, köfte hazırlarken kullanabilirsiniz..





0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design