5 Nisan 2014 Cumartesi

Zeytinyağlı Bakla

Baklalar pazarda boy göstermeye başladı, çağlalar tezgahları süsledi.. :) Yani bahar geldi :) Ben de pek çoğunuz gibi küçükken baklayı pek sevmezdim. Ama evimizde yemek seçilmediği için mecburiyetten yerdim. Tabii büyüdükçe durum biraz değişti. Mevsiminde 2-3 kez pişiriyorum. En çok bu halini seviyorum baklanın. Aynı tarifi domates veya salça ekleyerek de uygulayabilirsiniz. Ama bu hali yoğurtla pek lezzetli oluyor. 
Hoş geldin bahar diyorum ve tarifime geçiyorum...

Malzemeler:

Yarım kilo taze bakla
1 orta boy kuru soğan veya 4-5 dal taze soğan
2 diş sarımsak veya 2 dal taze sarımsak
1 kahve fincanı zeytinyağ (türk kahvesi)
1 tepeleme yemek kaşığı un
1 tane küçük kırmızı biber (kapya biber) (küçük doğranmış)
tuz, karabiber
1 silme tatlı kaşığı toz şeker
1 su bardağı sıcak su
Yarım demet dereotu (ince kıyılmış)
Yarım limon suyu

Hazırlanışı:

Bir kaba su doldurulur ve yarım limon suyu eklenir.
Baklalar ayıklanır ve kararmamaları için limonlu suya bırakılır.
Yayvan bir tencereye zeytinyağ koyulur. Kuru soğan kullanılacaksa piyaz, taze soğan kullanılacaksa küçük doğranır ve tencereye koyulur. Sarımsaklar eklenir. Hafif kavrulur.
Biberler de eklenir.
Tencereye limonlu suda beklettiğimiz baklalar sudan geçirilir ve tencereye alınır. Baklaların renkleri değişene kadar kısık ateşte çevrilir.
Bir kaşık un baklalara eklenir ve bir kaç kez çevrilir. Tuz, karabiber ve şekerini de ekledikten sonra bir bardak sıcak su koyulur. 
En kısık ateşte baklalar yumuşayıncaya kadar pişmeye bırakılır.
Pişen yemek servis tabağına alınır, biraz ılıdıktan sonra dereotu eklenir.
Yoğurtla birlikte servis edilir. Afiyet olsun...


Püf Noktası:

Bakla yemeğine taze sarımsak ve taze soğan çok yakışır. Eğer elinizde varsa mutlaka kullanmanızı tavsiye ederim.

Kapya biberi renk vermesi için kullandım. İsterseniz kullanılmayabilir.

Ben yemeğimi çelik tencerede pişirdim. Malum çelik tencere, ocağın altı kapandıktan sonra da bir süre sıcaklığını koruyor ve yemek pişmeye devam ediyor. Bir bardak sıcak su benim yemeğimi pişirmeye yetti. Çok sulu bir yemek olmuyor zaten. Ama siz isterseniz su oranını 1,5-2 bardak yapabilirsiniz.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design