1 Mayıs 2014 Perşembe

Muzlu Rulo Pasta

Merhabalaaarrr...
Bu gün Canım' ın doğum günü.. Bu pasta O' na özel oldu :) Oğlumla birlikte sürpriz yaptık...
Tarifi de hemen eklemek sizlerle de paylaşmak istedim. Malum bu gün mutfakta iş çok :) Hemen tarife geçiyorum.. Bu arada söylemeden geçmeyeyim, ben sayfamda sevdiklerimden aldığım tarifleri paylaşmaktan büyük keyif alıyorum. Bu tarifte onlardan. Canım arkadaşım Ebru' ya ait bu tarif. Sadece bir kaç değişiklikle. Canım arkadaşım çok teşekkür ederim:)

Malzemeler:

4 tane yumurta
4 kahve fincanı şeker
4 kahve fincanı un
1 kahve fincanı buğday nişastası
2 yemek kaşığı sıvı yağ
3 yemek kaşığı kaynar su
1 pkt kabartma tozu
1 pkt vanilya (ben damla sakızı aromalı kullandım)

Krema malzemeleri:

2,5 su bardağı süt
3 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı nişasta
1 su bardağı şeker
1 pkt vanilya (bütünlük olsun diye ben yine damla sakızlı kullandım)
1 pkt krem şanti (sade)

İçine:

2 tane muz (Benim tepsim küçük olduğu için 1,5 muz kullandım)
Yarım çay bardağı damla çikolata

Üzerini Süslemek İçin:

Çilek ve benmari eritilmiş bitter çikolata

Hazırlanışı:

Tarife geçmeden önce bir ayrıntıyı belirteyim; benim fırınım mini fırın. Tepsisinin iç ölçüsü 30/35. Bu sebeple yukarıdaki hamur malzemelerinin; vanilya haricindekilerini yarım ölçü kullandım. Sizlere tam ölçü olarak veriyorum. Krema malzemelerini yukarıdaki gibi kullandım.

İlk olarak pandispanya hamurunu hazırlayalım.
Yumurtaların aklarını ve sarılarını ayrı kaplara koyalım. Yumurta aklarını bir fiske tuzla, kar haline gelinceye kadar (5 dkk. kadar) mikserle çırpalım. Bir kenarda beklesin.
Yumurta sarılarına şekeri ve vanilyayı ekleyip çırpıcı yardımıyla çırpalım. Karışıma sıvı yağı ve suyu ekleyelim. Son olarak un ve nişastayı ekleyelim ve iyice çırpalım.
Hamur karışımına spatulayla yavaşça yumurta aklarını karıştıralım.
Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine ince bir tabaka halinde hamuru yayalım.
170 derce fırında 10-12 dakika pişirelim..
Fırından çıkar çıkmaz dikkatlice rulo yapalım ve üzerine ıslak bir mutfak havlusu örtelim. (Kağıt kolay ayrılsın ve kolay sarılsın diye)
Bu şekilde 20 dakika bekletelim.
Krema malzemeleri, krem şanti hariç bir tencereye alalım. Çırpıcıyla karıştırılarak pişirelim.
Pişen muhallebiyi çırpmaya devam ederek soğutalım.
Rulo halindeki pandispanyayı tekrar açalım. İçine soğuyan kremayı yeteri kadar sürelim. Yarım çay bardağı damla çikolata serpelim ve uç kısmına muz koyup dikkatlice saralım. Rulo yaptıkça kağıdı pandispanyadan ayıralım.
Bu haliyle pastayı servis edeceğimiz kaba alıp, buzdolabına kaldırıp yarım saat kadar dinlendirelim.
Kalan kremaya 1 poşet toz krem şantiyi ekleyelim ve çırpalım. Kremayı da buzdolabında bekletelim.
Son olarak pastayı dolaptan çıkartıp her yerini kremayla kaplayalım.
Pastamızı eritilmiş çikolata ve çilekle süsleyip servise hazır hale getirelim.
En az 2 saat buzdolabında beklettikten sonra servis edebiliriz. Afiyet olsun...


Püf Noktası:

Öncelikle belirtmem lazım ki bu benim ilk rulo pasta deneyimimdi:) Sonuç gerçekten güzel oldu. Lezzet testini de başarıyla geçti. Bundan sonra sık sık yapacağım.

Bu pastayı eşime yaptığım için onun damak zevkini düşünerek hazırladım. Damla sakızını çok sever. Vanilyasını bu sebeple damla sakızlı kullandım. Siz dilerseniz normal vanilya yada limon, portakal kabuğu rendesi de kullanabilirsiniz. Bu aromalar kremanın daha hafif olmasını sağlıyor bana göre. Gerçi pastanın kremasında hiç yağ yok ama :)








0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design