4 Mayıs 2014 Pazar

Magnolia Puding


Bu puding bildiğiniz pudinglere pek benzemiyor. Pek bir meşhur :) Kolay mı New York asıllı :)) Şaka bir yana bu tatlıyı herhalde denemeyen kalmamıştır. Ben de epey oldum yapalı. Ancak fırsat bulabildim sizlerle paylaşmaya. İlk önce tariflere baktığımda yapmaya çekindim aslında. Ben, içinde krema ve yumurta olan tariflere karşı biraz uzağım. Ama kremasız da oluyormuş, yaptım oldu :) Sonuçta bu benim Magnoliam :) İşte tarifim...

Malzemeler:

1 litre süt
2,5 yemek kaşığı un
2,5 yemek kaşığı nişasta
2 yumurta sarısı
1 pkt. vanilyalı pasta kreması (toz halde kullanılacak)
1 su bardağı toz şeker
1 pkt. vanilya (içindeki yumurtadan dolayı ben damla sakızı aromalı kullandım)

Süslemek İçin:

1 pkt bebe bisküvisi veya 1,5 paket burçak bisküvi
Çilek veya muz

Hazırlanışı:

Tencereye; vanilya ve pasta kreması dışındaki tüm puding malzemelerini koyalım iyice çırpalım.
Ocağa koyup yine çırparak koyulaşana kadar pişirelim. Kıvam alan, pudingi ocaktan alıp soğuması için bir kenara alalım. Arada karıştıralım ki kaymak tutmasın.
Bu arada bisküvileri rondoda çekelim. Kullanacağımız meyveleri hazırlayalım.(Ben çilek kullandım)
Puding iyice ılıdığında içine pasta kremasını (toz olarak) ve vanilyasını ekleyelim ve blendardan geçirelim.
Kremamsı bir kıvam aldığında pudingimiz hazır demektir. (Bu aşamada pasta kreması yerine bir paket krema da kullanılabilir).
Artık sunum için hazırlayabiliriz. Kup bardağa ilk olarak bir miktar puding koyalım. Kenar kısımlarına çilek dilimleri koyalım. Pudingin üstüne bir iki kaşık bisküvi, tekrar puding ve en üste bisküvi şeklinde tamamlayalım (bu sıra ve tekrar size kalmış, kullanacağınız kabın büyüklüğüne kalmış). Son olarak yine meyveyle süsleyelim. Tüm bardaklara aynı işlemi tekrarladıktan sonra en az 1 saat kadar buzdolabında bekletip servis edebiliriz.
Afiyet olsun...




Püf Noktası:

Hiç bir tarifte damla sakızı kullanılmamış :) Ama yumurtaya olan hassasiyetimden dolayı ben bu şekilde tercih ettim. İnanın çok yakışmış:)

Yukarıda yazmayı unutmuşum :( Puding, bisküvi sırayla koyarken aralara bir kaç küçük doğranmış çilek de koydum :)

Bu şekilde 7 porsiyon puding çıktı.

Ben bisküvileri çok fazla ufaltmadım. Pudingle birleştiğinde fazla yumuşayacağını düşündüm. Siz isterseniz daha fazla rondoda çekebilirsiniz...

Eğer denemediyseniz mutlaka deneyin derim.. Çok lezzetli ve hafif bir sütlü tatlı...



0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design