4 Mayıs 2014 Pazar

Peynirli Rulo Poğaça



İşte size yine harika bir poğaça tarifi.. Mayalı poğaça ama şekli biraz değişik. Biz pek bir beğendik. Umarım sizlerde beğenirsiniz.

Hamur Malzemeleri:

Yarım su bardağı ılık su
1 su bardağı ılık süt
1 su bardağı sıvı yağ
2 tane yumurta (beyazlar hamura, sarıları üzeri için ayrılacak)
6,5 su bardağı ub (+-)
1 paket instant maya
2 tatlı kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz

İç Malzemesi:

500 gr. tulum loru
1 su bardağı tulum peyniri rendesi (kaşar rendesi de olur, evde olanı kullandım)
Çeyrek bağ ince kıyılmış maydanoz
Çeyrek paket margarin (erimiş halde olacak, iç malzemeden önce hamura sürülecek)

Üzeri İçin:

Yumurta sarısı
Susam ve çörekotu

Hazırlanışı:

Yoğurma kabına; ılık su ve süt alınır, içine maya ve şeker eklenir. İyice eriyene kadar karıştırılır. Karışıma yumurta akları, sıvı yağ ve tuz da eklenip karıştırılır.
Sıvı karışıma kontrollü olarak un ilave edilir ve yoğrulur. Ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edilir. En az 2 saat mayalanmaya bırakılır (ben acelem yoksa geceden hazırlıyorum hamurumu sabah erkenden hazır oluyor ve kullanıyorum, bunu da öyle yaptım).
İç malzemesi için gerekli tüm malzemeyi de harmanlayıp hazır hale getirilir.
Hamur 4 eşit parçaya ayrılır. İlk parça, hafifçe un serpilerek  merdane yardımıyla dikdörtgen şekilde açılır (mümkün olduğunca açmaya çalışın). Açılan hamura erimiş margarin fırçayla sürülür. Uzun kısmına iç malzeme koyulur. Çok sıkı olmayacak şekilde sarılır. Elde edilen rulo, önce yavaşça çekerek uzatılır ve  3 parmak kalınlığında kesilir. Poğaçalar fırın tepsisine dizilir. Tüm hamur bitene kadar aynı işlemler tekrarlanır.


15-20 dakika kadar da fırın tepsisinde mayalandırılır. Üzerlerine yumurta sarısı sürülüp, susam çörekotu serpildikten sonra fırına sürülür.
180 derce de altı ve üstü kızara kadar pişirilir.
Afiyet olsun...



Püf Noktası:

Ben ne zaman poğaça yapsam yani iki tepsi olarak, bana hiç, bir tane yumurta sarısı yetmez :) Bu sebeple 2 yumurtanın da aklarını hamura, sarılarını üzerine kullandım. Hamurun kıvamında hiçbir fark olmadı.
Unu kullanırken her zaman söylediğim gibi kontrollü kullanmanızda fayda var. Bardak bardak ilave edin hamura.
Bu malzemelerle 40 tane poğaça çıktı.
Diğer mayalı poğaça tariflerim de burada ve burada . :)

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design