17 Haziran 2014 Salı

Muzlu Puding (Ev Yapımı)


Hangi yaşta olursa olsun evde çocuk varsa pratikliğinden ötürü en çok yapılan sütlü tatlıdır pudingler.. Hazır pudinglere dil uzatmıcam ben de eskiden yapardım. Ama son yıllarda kendim yapıyorum. Daha önce sizlerle kakaolu çikolatalı, çilekli ve magnlolia puding tariflerini paylaşmıştım. Bu gün de muzlu puding tarifimi paylaşacağım.Hazır okullar tatilken, kuzucuklar evdeyken gün içinde atıştırmalık niyetine yapılabilecek bir tatlı. Umarım beğenirsiniz...

Malzemeler:

1 litre süt (1 bardağı ayrılacak)
2 yemek kaşığı nişasta
2 yemek kaşığı un
1 su bardağı toz şeker
1 paket vanilya
4 tane orta boy muz

Üzerini süslemek için damla çikolata ve renkli şeker

Hazırlanışı:

İlk olarak; sütün 1 bardağını ve 4 tane soyulmuş muzu blenderla iyice ezelim. Muzlu sütü, kalan sütü ve vanilya haricindeki diğer malzemeleri tencereye alalım ve kaynayıp kıvam alıncaya kadar karıştırarak pişirelim. Ocağı kapatıp, vanilyayı ekleyip 5 dakika kadar blenderla çırpalım. Servis edeceğimiz kaplara paylaştıralım ve oda sıcaklığına gelmeleri için beklemeye bırakalım. İyice soğuyan pudingleri dilediğimiz gibi süsleyip soğumaları için buzdolabına kaldıralım. 1-2 saat sonrasında servis edebiliriz. Afiyet olsun...




Püf Noktası:

Diğer sütlü tatlılarda olduğu gibi bu tatlımızı da buzdolabında bekleteceksek (ertesi güne) mutlaka streç filmle üzerlerini kapatmalıyız. Kalın bir tabaka tutup kıvamı bozulmasın diye.

İçerisinde taze meyve olan pudingler, sütlü tatlılar çok fazla beklemeye gelmiyorlar. Ne kadar kısa sürede tüketilirse o kadar iyi. Meyve bir süre sonra ekşime yapıyor ve tatlının da tadını bozuyor.

Bu ölçülerle resimdeki gibi 7 kup puding çıkıyor..


0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design