7 Haziran 2014 Cumartesi

Soğanlı Yumurta


Herkeslere merhaba.. :) Keyifli haftasonları diliyorum.. Farkındayım buraları çok ihmal ediyorum. Ama en kısa zamanda telafi edeceğim. Şimdi sizlerle paylaşacağım soğanlı yumurtayı eşim çok sever. Bu sebeple pek sık yapılır bizim evde. Geçenlerde nette bir paylaşımda dikkatimi çekti, meğerse saray mutfağının en sevilen yemeklerindenmiş. Osmanlı padişahlarının ön gözde yemeğiymiş.. Ben de düşündüm ki eğer soğan seviyorsanız mutlaka denemelisiniz. Ben biraz ilaveler yaptım soğana. Belki sizde kahvaltı sofralarınızda yer verirsiniz bu pazar.. Hepimize mutlu pazarlar...

Malzemeler:

5-6 tane kuru soğan (piyaz doğranmış)
4 tane yumurta
2 tane yeşil biber
1 tane kırmızı biber
Bir tutam dereotu veya maydanoz (ince kıyılmış)
pul biber
tuz
zeytinyağ 

Hazırlanışı:

Teflon tavaya; soğanlar ve biberler yağla birlikte alınır. Kısık ateşte hafif kahverengileşene kadar (yaklaşık 15-20 dakika) kavrulur. Tuz, pul biber ve dereotu (yada maydanoz) eklenip harmanlanır. Son olarak yumurtalar kırılır ve sıcak olarak servis edilir. Afiyet olsun...


Püf Noktası:

Okuduğum öğrendiğim bilgilere göre saray mutfağında sadece soğan kullanılarak hazırlanırmış. Ben değişiklik olsun biraz diye biber de ekledim. Siz de isterseniz sadece soğanla yapabilirsiniz. Ayrıca farklı baharatlarla da zenginleştirebilirsiniz. 

Ben soğanı teflon tavada kavurdum, daha sonra porsiyonluk bakır tavalara paylaştırıp yumurtalarını kırdım. Bu aşamada 1' er tatlı kaşığı tereyağ eklenirse lezzeti katlanıyor..

Bu yumurtayı yaparken en çok dikkat edilecek nokta; soğanları yakmadan kısık ateşte pişirmek. Ben 15-20 dakika dedim ama düşünün bu yemeği saray mutfağında 3-3,5 saatte pişirirlermiş. Yani soğanlı yumurta deyip geçmemek lazım :) Sultanlar ağızlarının tadını biliyorlarmış ..:)

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design