24 Temmuz 2014 Perşembe

Hintpare Tatlısı


Geldi geliyor, başladı başlıyor derken sıcaklarda zor olacak derken işte bitti bile mübarek ramazan ayı. Şükür bir bayrama daha eriştik. Ehh ramazan bayramı demek şeker demek tatlı demek öyle değil mi :)) Başladı mı hazırlıklarınız?? Hangi tatlıları yapmaya karar verdiniz?? Hala karar veremeyenleriniz varsa işte sizlere güzel bir şerbetli tatlı tarifi.. Yapımı oldukça pratik. Aslında hindistan cevizli kurabiyeyi andırıyor. Onun şerbetlisi gibi. Geçen gün televizyonda bir yemek programında görmüştüm. Kayseri tatlısı diye geçince memleketim ya ilgimi çekti. Malzemelerini ben biraz değiştirdim. Kendimce yaptım. Şerbetli tatlılarda yumurtaya karşı bir hassasiyetim olduğu için içine limon rendeledim. Neyse lafı uzatmayalım ben hemen tatlımı anlatayım sizlere... 

Malzemeler:

Yarım paket oda sıcaklığında margarin
1 çay bardağı sıvı yağ
2 tane yumurta (1 tanesinin sarısı üzerine sürmek için ayrılacak)
1 su bardağı hindistan cevizi
2 yemek kaşığı pudra şekeri 
1 limon rendesi
1 paket kabartma tozu
3 su bardağı + 2 yemek kaşığı un

Şerbeti İçin:

3 su bardağı toz şeker
2,5 su bardağı su
Yarım dilimlenmiş limon

Hazırlanışı:

Tatlımızı yapmaya şerbetini hazırlayarak başlayalım ki; tatlılar pişene kadar iyice soğusun. Şekeri suyu ve dilimlenmiş limonları tencereye alalım ve ocağa koyalım. Kaynamaya bırakalım. Kaynadıktan sonra 5 dakika daha ocakta tutup sonra kenara alalım.



Hamuru için un haricindeki malzemeleri yoğurma kabına alalım. İyice birbirine karıştıralım ve yavaş yavaş unu ekleyelim. Kurabiye hamuru kıvamında bir hamur elde edelim.
Hazırladığımız hamurdan cevizden biraz daha büyük parçalar kopartalım ve avcumuzda şekil verelim. Üzerlerine çatalla iz yapalım ve fırın tepsisine dizelim. 175 derece fırında altı ve üstü pembeleşene kadar pişirelim.



Fırından çıkan tatlı hamurlarımıza ilk sıcaklıkları çıktıktan sonra şerbetini dökelim. Üzerini bir tepsiyle örterek yada kapattığımız fırına geri koyarak tatlının şerbeti iyice çekmesini sağlayalım.



Tatlı şerbetini çekip oda sıcaklığına geldiğinde üzerlerini hindistan ceviziyle süsleyip servis edebiliriz. Afiyet olsun...


                  


               

Püf Noktası:

İzlediğim tarifte tatlılara yumurta sarısı sürülmüyordu ama ben üzerleri biraz parlak olsun istediğim için sürdüm. Ayrıca üzerine hindistan cevizi yerine fındık yada fıstıkta koyabilirsiniz. Ben içinde de hindistan cevizi olduğu için bütünlük sağlasın diye tercih ettim.

Bir küçük ayrıntı da Sahrap Soysal hanımdan gördüğüm şerbeti hazırlarken limon suyu yerine dilim limon koymak. Bu şekilde hazırlandığında limon kabuğu kokusu da şerbete geçiyor ve daha ferah oluyor.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design