22 Ağustos 2014 Cuma

Bamya Yemeği (Zeytinyağlı Bamya Yemeği)


Hemen konuya giriyorum ve can alıcı soruyu soruyorum :) Bamya yemeğini sever misiniz?? Tamam itiraf ediyorum :) ben de sevmezdim.. Kayınvalidem sevdirdi bana da yıllar önce. Ama şimdi gerçekten çok severek yiyorum ve yapıyorum. Bu işin sırrı sanırım doğru pişirmede. Bir kez yanlış pişmiş bamya yemeği yerseniz sonrası hüsran. Aşağıda püf noktalarıyla anlattım nasıl yaptığımı. Belki sevmeyenler bir de bu şekilde denersiniz ve beğenirsiniz.. İşte yaz aylarının kadersiz sebzesi bamya yemeğinin ''bence'' tarifi...


Malzemeler:

Yarım kilo bamya
1 kahve fincanı zeytinyağ
1 tane orta boy kuru soğan (yemeklik doğranmış)
2 diş sarımsak (ince kıyılmış)
4 tane orta boy olgun domates (kabukları soyulmuş, yemeklik doğranmış)
1 limon suyu (ekşi ile aranız yoksa yarım limon )

Hazırlanışı:

Ben yemeğimde kullanmak için ''Bornova bamyası'' yada ''mor bamya'' diye bilinen bamyayı tercih ettim. Normal herkesin bildiği yeşil bamya ile de aynı şekilde pişirebilirsiniz.



İlk olarak bamyaları temizlemekle başlayalım. Zaten işin önemli kısmı burası. Önce bamyaları yıkayalım, varsa uç kısmın etrafınaki sakallarını temizleyelim. Süzgüde biraz kurumaya bırakalım. Suyu süzülen bamyaların; uç kısımlarını bıçak yardımıyla çevire çevire huni şeklinde soyalım (temizleyelim). Derin alıp sıvısının çıkmamasına dikkat edelim (yani sümüklenmemesine).

Yemeklik doğranmış soğanı ve sarımsakları yağla birlikte tencereye alalım. Soğanlar diriliklerini kaybettiklerinde domatesleri de ekleyelim ve bir süre daha kavurmaya devam edelim. Domatesler yumuşamaya başladığında temizlediğimiz bamyaları ve limon suyunu da ekleyelim tencereye. Bu aşamadan sonra yemeğe hiç kaşık değdirmeyelim. Tencereyi sallayarak karıştıralım. Bamyalar saramaya başladığında tuzunu, karabiberini ve gerekiyorsa bir çay bardağı suyu ekleyelim (domateslerin bıraktığı suya göre eklenmeyebilir). Yemeği kısık ateşte ara ara tencereyi sallayarak pişmeye bırakalım.15-20 dakika sonra yemeğimiz pişmiş olacaktır. Oda sıcaklığına geldiğinde servis edebiliriz. Afiyet olsun...


Püf Noktası:

Bamya yemeği pişirmenin en önemli noktası ayıklanmasıdır. Mutlaka önce yıkanıp sonra temizlenmelidir. Huni şekli verilirken de derin kesilmemeye dikkat edilmelidir. Bir diğer önemli nokta da karıştırılmamalıdır. Çünkü bamya narin bir sebzedir ve kaşık darbeleri de sümüklenmesine yol açabilir. Bir de küçük önerim var sizlere; eğer bulabilirseniz bamya yemeğini goruk (koruk, olmamış üzüm) ekşisi ile yapın. Çok lezzetli olur.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design