26 Ekim 2014 Pazar

Dereotlu Poğaça

Merhabalaarr :) Ne uzun zaman oldu değil mi?? Çok özledim çoookk.. Ama günlerim çok yoğun geçiyor bu aralar. Vakit ayıramıyorum buralara :( Ama çok lezzetli bir poğaça tarifiyle döndüm. Hem kolay hem çok lezzetli. Bilirsiniz pratik tarifleri pek severim. Herkesin evinde bulunan malzemelerden oluşuyor. Yani hemencik hazırlayabilir çayınızın yanına eşlikçi yapabilirsiniz. Ben kahvaltı için yaptım bu sabah. Sizlerle de paylaşayım istedim. Ben lafı daha fazla uzatmayayım tarife geçeyim. Sizlere keyifli ve tabii ki bol bol dinlenerek geçireceğiniz bir gün diliyorum.. Mutlu kalın dostlar...

Malzemeler:

2 tane yumurta (1 tanesinin sarısı üzerine ayrılacak)
1 su bardağı süt

1 su bardağından 1 parmak eksik sıvı yağ
2 çay kaşığı mahlep

2 çay kaşığı tuz
Yarım demek ince kıyılmış dereotu
1 paket kabartma tozu
4-4,5 su bardağı un

İç malzemesi:

Kaşar loru (siz istediğiniz çeşit peynir kullanabilirsiniz)

Üzeri İçin:

1 yumurta sarısı
1 yemek kaşığı zeytinyağ

Hazırlanışı:

Un, kabartma tozu ve mahlep haricindeki hamur malzemelerini derin bir kaba alıp elimizle iyice karıştıralım. Karışıma kuru malzemeleri ekleyip yumuşak bir hamur elde edelim (unu yavaş yavaş ekleyelim). 

Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartalım avcumuzda açıp içine peynir koyup kapatalım. Tepsiye dizelim hazırladığımız poğaçaları ve üzerlerine yumurta sarısı zeytinyağ karışımından sürelim. 180 derece fırında pişmeye bırakalım.

Çayınız demini alana kadar poğaçalarınız hazır afiyet olsun....




Püf Noktası:

Bu hamuru kullanarak normal poğaça da yapabilirsiniz. Yani illaki dereotunu hamuruna kullanmak zorunda değilsiniz. İçine koyabilir yada dereotu kullanmadan uygulayabilirsiniz. Bu ölçülerle 30 tane poğaça çıkıyor...

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design