25 Haziran 2015 Perşembe

Mantı Çorbası (Yüzük Çorbası)

Merhabalar :) Bu gün sizlerle bizim evde çok sevilen oldukça doyurucu hatta yemek yerine bile geçebilecek bir çorba tarifi paylaşacağım. Biraz araştırdım yanlış bilgi edindiysem sizler beni düzeltin; Adana' ya ait bir lezzetmiş. Salçalı olarak da hazırlanıyor ama bu hali bize daha cazip geldi. Şimdiden hayırlı iftarlar diliyorum ve hemen tarife geçiyorum...

Malzemeler:

6 su bardağı sıcak su (1 bardağı et suyu olursa çok daha lezzetli olur yada 1 tablet et bulyon )
1,5 çay bardağı  mantı (hazır kullanabilir yada kendiniz hazırlayabilirsiniz mantı için buraya bakabilir ölçüyü azaltıp yapabilirsiniz. Ben hazır kullandım)
2 çay bardağı nohut (önceden haşlanmış)
1,5 su bardağı yoğurt
2 yemek kaşığı un
tuz, karabiber
3 yemek kaşığı zeytinyağ ve nane (üzeri için)

Hazırlanışı:

Su (kullanılacaksa bulyon ile birlikte) tencereye alınır. İçine nohut ve mantı koyulup kaynamaya bırakılır. Mantılar yumuşayınca; yoğurt ve un iyice çırpılıp çorba suyu ile ılıştırılır. Karışım tencereye eklenir. 10 dakika kadar daha kaynatılır ve tuz karabiberle lezzetlendirilir. 

Ayrı bir tavada zeytinyağ (istenirse zeytinyağ yerine tereyağ da tercih edilebilir) ile nane yakılır ve çorbanın üzerine gezdirilir. Doyurucu çorbamız servise ahzır. Afiyet olsun...




Püf Nokası:

Bu ölçülerle hazırlandığında kıvamlı bir çorba hazırlamış oluyoruz. Daha duru olsun isterseniz sıcak su ilavesiyle açabilirsiniz.

Çorbayı hazırlarken mantılar çok çabuk piştiği için, nohutlarınızı çok iyi pişirdiğinizden emin olun. Pişme süresi kısa olduğu için nohutlar pişmez. Uzarsa mantılar dağılabilir.

2 yorum:

  1. İzmir'de bile havaların bu kadar soğuk olduğu bu günlerde içimizi ısıtacak çok lezzetli bir çorba olmuş..:))

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel görünüyor. ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design