9 Eylül 2013 Pazartesi

Çaylı Kek

Bugün sizlerle paylaşacağım tariften önce kendimle ilgili bir bilgiyi paylaşmak istiyorum. Ben Mavişehir Etüt Merkezinde çalışıyorum. Tahmin edebileceğiniz gibi yemek yapıyorum. Sadece yemek değil tabi ki kahvaltı ve ikindi kahvaltısı öğünleri de var. Bugünkü kekte ikindi kahvaltısı için yaptığım bir kek. Tarifi de müdürümüze ait. Benim kuzucuklar keke bayıldılar. Zaten kek ve süt menüsü ikindilerin favorilerinden. Malum okullar açılıyor. Sizde okuldan gelen yavrularınızı mis gibi kek kokusuyla karşılamak isterseniz işte lezzeti çocuklar tarafından onaylanmış bir tarif.....

Malzemeler:

3 yumurta
1,5 su bardağı şeker
Yarım su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı ılık çay (sadece dem kısmından)
3 su bardağı un
1 pkt kakao (25 gr.lık kenton kakao kullandım)
1 pkt. kabartma tozu
1 pkt vanilya

Hazırlanışı:

Yumurta ve şekeri karıştırma kabına alıp, krema kıvamına gelinceye kadar çırpalım. Üzerine yağı ve çayı ilave edelim. Sıvı malzemeye sırasıyla kakao, un, kabartma tozu ve vanilyayı da ekleyip iyice karıştırdıktan sonra kek kalıbına dökerek fırına verebiliriz. İlk 20 dakika 150 derecede pişirdikten sonra fırının ısısını 140' a düşürüp 20 dakika daha pişirdiğimiz keklerimiz servise hazırdır. Afiyet olsun...


Püf Noktası:

Ben fırında pişecek olan tarifler için derce ve dakika vermemeye çalışıyorum. Çünkü herkesin fırını aynı değil, farklılıklar olabiliyor. Ama bu dereceyi uyguladım gayet güzel sonuç aldım. Sizlere de bu sebeple yazdım. 
Tarifte yoktu ama bu kekin içine 1 çay bardağı cevizin de çok yakışacağını düşünüyorum.














0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design