20 Haziran 2014 Cuma

Sosisli Milföy (Atıştırmalık-Kahvaltılık)


Hazır tatildeyken okul ve iş günlerinin acısını çıkartıyoruz benim yakışıklıyla. Kahvaltı için mümkün olduğunca en sevdiklerini yapmaya çalışıyorum. Bu da onlardan bir tanesi. Siz de hafta sonu kahvaltılarınızı renklendirmek istersiniz belki.. Yapımı son derece basit ve çabuk. Keyifli bir hafta sonu dilerim....

Malzemeler:

Sosis (benim kullandıklarım minik sosisti)
Milföy hamuru (oda sıcaklığında yumuşamış)
Sarelle 
1 yumurta sarısı
Susam, çörek otu
Kürdan

Hazırlanışı:

Oda sıcaklığındaki milföy yaprağını tezgaha alıp merdaneyle hafifçe açalım (daha çok uzunlamasına). Açtığımız milföy yaprağını boyuna 3 şerit olacak şekilde keselim. Ucuna sosis koyup saralım ve kürdan geçirip yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizelim. Üzerine yumurta sarısı sürüp susam çörek otunu da serptikten sonra pişmeye hazır.

Ben sosis sevmediğim için; aynı şekilde milföyleri açıp kestikten sonra içine küçük bir dilim kaşar ve maydanoz koyarak da hazırladım. Onları da aynı diğerleri gibi sardım ve kürdan taktım.

Yaklaşık 10 dakika 180 derece fırında piştiler. Afiyet olsun...


Bir de tatlı çeşidi olsun diye yine şeritler halinde kestiğim milföy hamurlarına sarelle sürüp, rulo yaptım. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp pişirdim. Fırından çıktıktan sonra tatlı olanlara pudra şekeri serptim.



Püf Noktası:

Yapımı son derece pratik olan bu atıştırmalıkları özellikle de tatlı olanı mutlaka denemenizi tavsiye ederim.. 
Sadece kahvaltı için değil çocukların doğum günü partileri için de oldukça ideal bir alternatif...
Malzeme listesinde ölçü belirtmedim siz kişi sayısına göre ayarlayabilirsiniz. Sadece şunu belirteyim; benim sosisler minik sosisti, her milföy yaprağını 3' e kestim. Buradan ayarlanabilir.










0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler

 

Pınarla Doydum Template by Ipietoon Cute Blog Design